آفتاب

کشته شدن 10 نفر در خشونتهای فرقه‌ای جمهوری آفریقای مرکزی

کشته شدن 10 نفر در خشونتهای فرقه‌ای جمهوری آفریقای مرکزی

شاهدان عینی در یکی از شهرهای جمهوری آفریقای مرکزی اعلام کردند، در خشونتهای فرقه ای که در پی سر بریدن یک جوان مسلمان به دست مسیحی ها در این شهر بالا گرفت، دست کم 10 نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، در درگیری های شهر بامباری آفریقای مرکزی که در پی سر بریدن یک جوان مسلمان توسط یک گروه شبه نظامی مسیحی آغاز شد، 10 تن کشته شدند.

این درگیری‌ها بار دیگر نشان دهنده بازگشت بی ثباتی به جمهوری آفریقای مرکزی که در سال 2014 شاهد حملات شبه‌نظامیان مسیحی مشهور به "آنتی بالاکا" علیه مسلمانان به منظور بیرون راندن آنها از خانه هایشان بود، است.

"احمد نجات"، سخنگوی گروهی مسلمان سلکا گفت: ابتدا شبه نظامیان آنتی بالاکا دو جوان مسلمان را که قصد ترک شهر بامباری را داشتند بازداشت کرده و یکی از آنها را سر بریده و دیگری را زخمی کردند. ما رفتیم تا جسد را به مسجد برگردانیم.

وی افزود: این حادثه خشم جوانان مسلمان را در پی داشت و آنها دست به حملات تلافی جویانه علیه مسیحیان زدند.

تاکنون اظهارنظری از سوی صلح بانان سازمان ملل و یا دولت آفریقای مرکزی در ارتباط با این خشونتها مطرح نشده است.

یکی از اسقفهای شهر بامباری گفت در این خشونتها بالغ بر 16 تن کشته شدند اما ما مطمئن نیستیم که عاملان حمله اولیه شبه نظامیان آنتی بالاکا بوده باشند زیرا شهر بامباری در کنترل مسلمانان و پایگاه گروه سلکا است.

در ماه مارس 2013 پس از آن که شورشیان سلکا قدرت را در آفریقای مرکزی تصاحب کردند خشونتها در این مستعمره سابق فرانسه بالا گرفت. پس از آن شبه نظامیان آنتی بالاکا دست به حملات تلافی جویانه زده و هزاران تن را کشتند. در اثر این درگیریها نزدیک به یک میلیون نفر نیز آواره شدند.

انتهای پیام

کد N930777

وبگردی