آفتاب

"جان جهادی": به انگلیس بر می‌گردم و به سر بریدن ادامه می‌دهم!

"جان جهادی": به انگلیس بر می‌گردم و به سر بریدن ادامه می‌دهم!

"جهان جهادی"، دیوانه چاقو به دست گروه داعش که تاکنون دست کم هفت گروگان از جمله دو انگلیسی را سر بریده است در ویدئویی یک دقیقه و 17 ثانیه‌ای قسم خورده که به انگلیس باز می‌گردد و به سر بریدن ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، این فیلم یک دقیقه‌ای اولین فیلمی است که "محمد اموازی"، یا همان جان جهادی 27 ساله انگلیسی را بدون هیچ ماسک و پوشش از سوریه نشان می‌دهد.

او پیشتر در یکی دیگر از فیلم‌های گروه داعش که در اواخر ژانویه منتشر شده بود و سربریدن کنجی گوتو، گروگان ژاپنی را نشان می‌داد دیده شده بود.

جان جهادی

گفته می‌شود این فیلم تازه دو ماه پیش به وسیله موبایل و در نزدیکی دیرالزور در جنوب شرق سوریه ضبط شده است.

در این فیلم مردی که گمان می‌رود جان جهادی است، با لهجه انگلیسی خود صراحتا اعلام می‌کند: من به سر بریدن ادامه می‌دهم، من محمد اموازی هستم و به زودی با خلیفه (رهبر داعش) به انگلیس باز می‌گردم، ما کفار را می‌کشیم.

پس از انتشار این فیلم، یکی از کارشناسان برجسته چهره شناسی انگلیس درباره شباهت فرد حاضر در این فیلم با فیلم‌های پیشین گفت، براساس ویژگی‌هایی که در فیلم‌ها مشخص است هر دو فرد یک نفر هستند و همین کافی است تا حکم بازداشت فردی با چنین مشخصاتی صادر شود.

با شناسایی هویت حقیقی اموازی، تصاویر مختلفی از دوران مدرسه او در انگلیس منتشر شد.

انتهای پیام

کد N930641

وبگردی