آفتاب

کویت به دنبال گسترش همکاری‌های امنیتی با واشنگتن

کویت به دنبال گسترش همکاری‌های امنیتی با واشنگتن

همزمان با سفر وزیر کشور کویت به آمریکا در راستای تقویت بیشتر همکاری‌های امنیتی میان دو کشور، گزارش‌ها در کویت حاکی از آن است که واشنگتن اطلاعات امنیتی حساسی را به دوحه ارائه کرده که به این کشور در بازداشت باند «العبدلی» کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ارم، محمد الخالد الصباح، وزیر کشور کویت سفر رسمی را به آمریکا آغاز کرده که هشت روز به طول مینجامد و این سفر در راستای هماهنگی و همکاری امنیتی متقابل میان دو کشور است.

تحلیلگران امور کویت معتقدند که هدف از این سفر ایجاد یک استراتژی امنیتی جدید برای حمایت از کویت در برابر حملات احتمالی است.

یک هیات عالی‌رتبه امنیتی شامل رهبران امنیت داخلی، امنیت اداره امور جنائی و تحقیقات و سازمان مبارزه با مواد مخدر کوست، وزیر کشور را در این سفر همراهی می‌کنند.

یک دیپلمات سابق کویتی اعلام کرد که نشست‌های امنیتی میان دو کشور محرمانه است و بیانیه‌های رسمی که صادر می‌شود حقیقت موضوع را نشان نمی‌دهد.

وی گفت: روابط استراتژیک میان آمریکا و کویت واشنگتن را به این مساله وادار می‌کند که به امنیت همپیمان خود توجه کند به ویژه اینکه آمریکا پایگاه‌های نظامی نیز در کویت دارد.

همچنین گزارشات امنیتی که هفته گذشته منتشر شده نشان می‌دهد واشنگتن اطلاعات امنیتی حساسی را به کویت ارائه کرده است که به این کشور در بازداشت باند معروف به «العبدلی» کمک شایانی کرده؛ باندی که متشکل از چند کویتی بوده و مقادیر زیادی سلاح در زیرزمین مخفی کرده بودند.

بازداشت باند «العبدلی» یکی از موفق‌ترین حملات پیش‌دستانه وزارت کشور کویت بود، به ویژه اینکه کارشناسان امنیتی معتقدند مقدار سلاحی که در اختیار این افراد بوده برای به راه انداختن یک جنگ در داخل کویت کافی بوده است.

آمریکا نگران است که حملات تروریستی در کویت پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور را به صورت مستقیم تهدید کند.

تحلیلگران امنیتی معتقدند که حملات پیش‌دستانه مسوولان امنیتی همکاری امنیتی گسترده‌ای را می‌طلبد که از مرزهای کویت تجاوز کرده و شامل کشورهای هم‌پیمان از جمله آمریکا و عربستان شود که دارای مهارت امنیتی بالا هستند.

انتهای پیام

کد N930615

وبگردی