آفتاب

همایش بین‌المللی تکریم بانوان مروج فرهنگ رضوی برگزار شد

همایش بین‌المللی تکریم بانوان مروج فرهنگ رضوی برگزار شد

اولین همایش بین‌المللی تکریم بانوان مروج فرهنگ رضوی با حضور جمعی از بانوان برگزار شد.

اولین همایش بین‌المللی تکریم بانوان مروج فرهنگ رضوی با حضور جمعی از بانوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجازی مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این همایش که در حسینیه‌ الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش شناسایی بانوان مروج فرهنگ رضوی، افزایش آگاهی‌های لازم در جهت بسط فعالیت‌ها و همچنین فراهم کردن زمینه‌های همکاری بانوان فعال رضوی است.

وی افزود: جشنواره رضوی بیش از 10 سال است که در کشور ما در حال اجراست و بخش بین‌الملل این جشنواره حدود 8 سال است که فعالیت می‌کند و در طی این 8 سال بزرگوارانی از بانوان و آقایان در داخل و خارج در این عرصه فعالیت کرده‌اند.

وی گفت: ما از طریق دبیرخانه شناسایی‌هایی را انجام داده‌ایم و هر ساله از 8 نفر از بانوان در مراسم اختتامیه در مشهد مقدس تجلیل شد و نشان خادمین رضوی را دریافت کردند. بعد از این 8 سال کارگروه زنان و خانواده درصدد برآمد که آنگونه که شایسته و بایسته‌ بانوان است آنها را شناسایی و از آنها تقدیر کنند.

مدیر کل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: ما در حوزه‌ی بین‌الملل شناسایی بانوان مروج فرهنگ رضوی را آغاز کردیم و اولین پیشنهاد ما این بود که یک همایش مستقلی برگزار کنیم که اهداف آن همایش شناسایی وسیع‌تر بانوان فعال رضوی و تهیه اطلاعات کامل از بانوان مروج فرهنگ رضوی است که این طرح در شورای بین‌المللی به تصویب رسید.

حجازی ادامه داد: ما به منظور غنای این همایش 3 پیش همایش مقدماتی برگزار کردیم و مسئولیت سه پیش همایش را جامعةالمصطفی العالمیه و حوزه‌های علمیه خواهران عهده‌دار شدند. اولین همایش روز میلاد حضرت معصومه(س) با موضوع امام رضا (ع) اسوه حیات طیبه برگزار شد. دومین همایش در 28 مرداد با موضوع همدلی و همزبانی در مشهد مقدس برگزار شد و سومین همایش ما بانوان فرهنگ ساز سیره رضوی بود که در 29 مرداد ماه در شیراز برگزار شد.

وی گفت:‌ این شهرها مهمترین شهرهای زیارتی هستند که پذیرای این سه همایش بودند و مقالات ارزشمندی به دست ما رسید که ان‌شاءالله سال آینده این مقالات را از فارسی به انگلیسی و از انگلیسی به فارسی ترجمه می‌کنیم. امروز از برگزیدگان بخش خارجی همایش و سه پیش همایش گذشته تجلیل می‌کنیم و این برگزیدگان مقاله‌ها و پژوهش‌های مفیدی را ارائه دادند.

انتهای پیام

کد N930613

وبگردی