آفتاب

شتاب کره جنوبی برای تجارت با ایران در دوره پسا تحریم

شتاب کره جنوبی برای تجارت با ایران در دوره پسا تحریم

معاون وزارت صنایع و بازرگانی کره جنوبی در رأس یک هیأت اقتصادی به تهران آمده تا با مقامات ایرانی درباره سرمایه گذاری در ایران در دوره پسا تحریم گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزلم پست، کره جنوبی برای آنکه از دیگر رقبای اروپایی خود عقب نمانده و جای خود را در بازار پر رونق ایران تثبیت کند این هفته یک هیأت اقتصادی بزرگ را به ریاست «وو تاهی» معاون وزارت صنایع و بازرگانی این کشور، عازم تهران کرده است.

روابط اقتصادی با تهران از اهمیت ویژه ای برای سئول برخوردار است و تا سال ۲۰۱۰ که کره جنوبی تحت فشار جامعه بین الملل به اعمال تحریم علیه ایران واداشته شد، این کشور ششمین شریک تجاری سئول محسوب می شد.

از همین رو، حصول توافق هسته ای و رفع تحریم ها فرصت خوبی است تا کره جنوبی برای بازگشت به موقعیت قبلی خود شتاب به خرج دهد.

وو تاهی به نمایندگی ازهیأت اقتصادی کره جنوبی که در روزهای یکشنبه و دوشنبه در تهران حضور خواهد داشت با صدور بیانیه ای گفت: هدف ما به نمایش گذاشتن توانمندی شرکت های کره ای در زمینه اجرای پروژه های مربوط به زیرساخت های شهری، تنوع بخشیدن به صنایع و توسعه حوزه های انرژی در دوره پسا تحریم است.

ناگفته نماند که در این سفر «یو ایل هو» وزیر زمین، زیر ساخت و حمل و نقل کره جنوبی نیز حضور دارد.

به گفته یک منبع آگاه، این هیأت اقتصادی به دنبال ادامه مذاکرات در نیمه دوم سال جاری است تا زمینه های لازم را برای حصول توافق های تجاری در سال آینده فراهم کند.

کد N930388

وبگردی