آفتاب

القاعده بخش هایی از عدن را تصرف کرد

القاعده بخش هایی از عدن را تصرف کرد

ایسنا نوشت:

مقامات امنیتی گفتند: تروریست های القاعده محله التواهی که یکی از کاخ های ریاست جمهوری و بندر اصلی عدن در آن واقع شده را به تصرف خود درآورده وبا خودروهایی که حامل پرچم سیاه است در خیابان ها گشت زنی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری ردفان برس، همچنین القاعده محله کریتر ، منطقه صیره ومرکز تجاری عدن وبخش هایی از منطقه دار سعد به سمت شمال عدن را به تصرف خود درآورده ،پایگاه ارتش را به اردوگاه آموزشی خود تبدیل کردند. مقامات امنیتی مناطق اشغال شده توسط القاعده در منطقه اللحوم منطقه دار سعد گفتند: حدود 200 فرد مسلح در حال حاضر در پایگاه القاعده آموزش می بینند.
مقامات امنیتی متشکل از نیروهای ارتش، امنیتی وپلیس در یک نوار ویدیویی بدون ذکر اسم ومشخصات خود با خبرنگاران از حمله القاعده به عدن صحبت کردند.

گروه تروریستی القاعده که مستقیما از سوی عربستان وامارات تغذیه مالی وتسلیحاتی می شود در درگیری با نیروهای مقاومت مردمی که از هفته گذشته شروع شده مناطقی از عدن را به اشغال خود درآورد.
نیروهای مقاومت مردمی طی پنج ماه گذشته از یک سو با تجاوز هوایی عربستان واز سوی دیگر با تروریست های القاعده ومزدوران عربستانی درگیر بودند که مداخله نظامی مستقیم امارات وعربستان وارسال نیرو وسلاح برای تروریست های القاعده منجر به تسلط آنها بر بخش هایی از یمن شد.

مقامات امنیتی گفتند: گروه تروریستی القاعده پایگاهی در شهر البریقه واقع در غرب عدن وشهر الخضراء القریبه دارد .
گروه تروریستی القاعده خطرناک ترین شاخه گروههای تروریستی در یمن است که روز گذشته ساختمان اصلی اداره امنیت در شهر التواهی را با انفجار بمبی منهدم کرد به طوری که صدای شدید انفجار در همه جای شهر شنیده شد.
مقامات امنیتی افزودند: القاعده از چندین سال قبل قصد حمله به مراکز دولتی یمن را داشت.

یکی از مقامات امنیتی بندر عدن گفت: تروریست های القاعده چندین قایق گشتی امنیتی ارتش را به آتش کشیدند.
گروه های تروریستی القاعده وداعش طی پنج ماه تجاوز عربستان به یمن به دلیل دریافت کمک های مستقیم مالی وتسلیحاتی از عربستان تقویت شده بخش هایی از شهرهای یمن را به اشغال خود درآورده ومرتکب جنایات زیادی شده اند.
عربستان در ائتلاف با 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن، آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را در اختیار دارد، جلوگیری کند.

5252

کد N930292

وبگردی