آفتاب

پاکستان: مذاکرات صلح با هند بی‌فایده است

پاکستان: مذاکرات صلح با هند بی‌فایده است

مذاکرات صلح میان هند و پاکستان ساعاتی پیش از آغاز لغو شد و پاکستان اعلام کرد که این‌ گفت‌وگوها هیچ هدفی ندارد و بی‌فایده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، هند و پاکستان چندین هفته است که یکدیگر را مقصر به تعویق افتادن نشست مشاوران امنیت ملی خودشان می‌دانند و هنوز نتوانسته‌اند به دستور کار مشترکی برسند. تصمیم پاکستان ساعاتی پس از آن مطرح شد که وزیر خارجه هند گفت که اگر سرتاج عزیز، مشاور پاکستان بر دیدار با جدایی طلبان کشمیر اصرار کند، گفت‌وگوها برگزار نمی‌شود.

وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که مذاکرات پیشنهادی در سطح مشاوران امنیت ملی میان دو کشور هیچ هدفی را دنبال نمی‌کند و بی‌فایده است. هند گفته است که آماده است تا تنها درباره مسائل مرتبط با تروریسم در مذاکرات شرکت کند و نه مساله دیگر.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: منطقی نیست که هند حق خود بداند که به صورت یکجانبه تصمیم بگیرد که از این به بعد تنها زمانی می‌توان درباره سایر مسائل بحث کرد که مساله تروریسم مورد گفت‌وگو قرار گرفته و ریشه کن شود.

انتهای پیام

کد N930210

وبگردی