آفتاب
واعظی در گفتگو با مهر:

بازگشایی سفارت انگلیس به معنای عقب‌نشینی از اصول نیست

بازگشایی سفارت انگلیس به معنای عقب‌نشینی از اصول نیست

وزیر ارتباطات بازگشایی سفارت انگلیس را در راستای بازیگری مثبت ایران در منطقه و جهان دانست و گفت: بازگشایی سفارت انگلیس به معنای عقب‌نشینی از ‌اصول‌مان نیست.

محمود واعظی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بازگشایی سفارت انگلیس در ایران، گفت: فصل جدیدی در روابط ایران با دنیا گشوده شده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه همزمان با بازگشایی سفارت انگلیس در تهران، سفارت ایران در لندن نیز آغاز بکار می‌کند، ادامه داد: بازگشایی سفارت انگلیس را باید در چارچوب روابط جدید ایران با جهان بررسی کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه سیاست دولت روحانی براساس چشم‌انداز ۲۰ ساله، تعامل موثر و سازنده با جهان است و انگلیس هم از کشورهایی بود که در مذاکرات ۱+۵ تلاش کرد که به نوعی با رویکردها، مواضعش و بخشی از همراهی‌هایش، گذشته را جبران کند ؛ لذا این کاری که دارد انجام می شود در راستای بازیگری مثبت ایران در منطقه و جهان است.

واعظی با اشاره به این مطلب که وقتی یک کشوری می‌خواهد بین‌المللی شود باید بتواند با کشورهای مختلف دنیا تعامل داشته باشد، تاکید کرد: با بازگشایی سفارت دو کشور تسهیلاتی نیز برای کسانی که رفت و آمد می‌کنند به وجود می آید؛ البته بازگشایی سفارت در هیچ کشوری در دنیا به این معنا نیست که آن کشور از چارچوب و اصولی که دارد، عقب‌نشینی کند.

وزیر ارتباطات گفت: می‌توانیم در سطح سفارت با همه کشورهایی که از نظر ما قابل قبول هستند روابط داشته باشیم و در عین حال تمام ملاحظات سیاست خارجی‌مان را هم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه‌ انباشته شده همکاران من در وزارت خارجه که فراز و نشیب‌های ۳۵ ساله را طی کرده‌اند؛ امروز برای کار کردن با همه کشورها، تحلیل، چارچوب و اصول دارند و امروز می‌دانند که در رابطه با کشورهای غربی به ویژه انگلیس به گونه‌ای رفتار کنند که اصول و چارچوب ما محفوظ بماند.

کد N930156

وبگردی