آفتاب

سفر وزیر خارجه ژاپن به روسیه به تعویق افتاد/اعتراض توکیو به سفر مدودف

سفر وزیر خارجه ژاپن به روسیه به تعویق افتاد/اعتراض توکیو به سفر مدودف

دولت ژاپن به دنبال سفر نخست وزیر روسیه به یکی از جزایر مورد مناقشه میان دو کشور، سفر وزیر خارجه خود به روسیه را به تعویق انداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت ژاپن از تصمیم خود برای به تعویق انداختن سفر فومیو کیشیدا، وزیر خارجه این کشور به روسیه خبر داد. این اتفاق پس از آن افتاد که دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه اقدام به سفر به جزایر مورد مناقشه میان ژاپن و روسیه مشهور به "مجمع الجزایر کوریل" کرد. کیشیدا قرار بود اواخر اوت یا اوایل سپتامبر به روسیه سفر کند.

اوایل امروز(شنبه) مدودف به منظور یک سفر کاری وارد جزیره ایتوروپ که یکی از جزایر مجمع الجزایر کوریل است،‌ شد.

خبرگزاری کیودوی ژاپن امروز به نقل از یک منبع خبری در وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد: دست کم در مقطع فعلی ما در وضعیتی قرار نداریم که ژاپن و روسیه بتوانند تعامل در یک گفت‌وگوی سطح بالا را ادامه دهند.

جزایر کوریل واقع در دریای اوخوتسک، مدتهاست که میان روسیه و ژاپن مورد مناقشه قرار داشته است. دو کشور پس از پایان جنگ جهانی دوم نتوانستند یک معاهده صلح دائمی امضا کنند.

چهار جزیره مذکور شامل جزایر ایتوروپ، کوناشیر، شیکوتان و هابومای، از پایان جنگ جهانی دوم تا کنون توسط روسیه اداره می شوند اما دولت ژاپن همچنان مدعی آنهاست.

این در حالی است که وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرد، پس از سفر مدودف به جزیره ایتوروپ، هاجیمه هایاشی، یک مقام بلندپایه این وزارتخانه اعتراض رسمی دولت این کشور را به ایوجنی آفاناسیو، سفیر روسیه در ژاپن اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N929903

وبگردی