آفتاب

"نیروهای عراقی در جنگ با داعش موفق عمل می‌کنند"

"نیروهای عراقی در جنگ با داعش موفق عمل می‌کنند"

رئیس ستاد نیروهای ضربت مشترک عملیات «اراده فطری» اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق در جریان ضد حمله‌های سنگین علیه داعش توانسته‌اند تا هر روز پیشرفت حاصل کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از دپارتمان دیفنس، ژنرال کوین کیله آ، رئیس ستاد نیروهای ضربت مشترک عملیات اراده فطری درباره عملیات‌ها در عراق و سوریه و نیز مذاکرات جاری با ترکیه برای حمایت از کمپین ضدداعش سخن گفت.

وی افزود: نیروهای امنیتی عراق همچنان سنجیده عمل می‌کنند و پیشروی محتاطانه‌ای دارند و با دقت مناطق تحت اشغال داعش را پاکسازی می‌کنند. در حال حاضر تجهیزاتی همانند خنثی کردن مین و تیم‌های امحا نقش مهمی دارند.

این ژنرال آمریکایی افزود که یگان‌های بسیاری که ائتلاف به آموزش آنها کمک کرده است، در نبرد رمادی کمک کردند.

به گفته وی، شرایط در بیجی عراق همچنان ناآرام است و حمله و ضدحملات بسیاری روزانه انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: حملات ائتلاف همزمان با مانورهای نیروهای امنیتی عراق مزایای استراتژیک خوبی ایجاد کرده است. در ائتلاف ترکیه نقشی اساسی دارد و یکی از شرکای خوب به شمار می‌رود. ما 10 شریک ائتلافی مختلف داریم که در عملیات‌ هوایی در عراق و یا سوریه شرکت می‌کنند. بدون تلاش‌های ائتلاف، پیشروی نیروهای عراقی و ضدداعش به این حد نمی‌رسید.

این ژنرال گفت که پیشروی علیه داعش در شمال سوریه موجب شده است تا این گروه خسارت‌های زیادی ببیند و همین امر مانع از عملیات‌ قدرتمند آنها می‌شود.

انتهای پیام

کد N929749

وبگردی