آفتاب

بروجردی: در حوزه اقتصادی باید تمرکز روی توانمندی‏‌های ملی باشد

بروجردی: در حوزه اقتصادی باید تمرکز روی توانمندی‏‌های ملی باشد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از حلقه‎های ضعیف زنجیره اقتدار ملی بدون تردید حلقه اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، علاءالدین بروجردی در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی لرستان، افزود: در حوزه اقتصادی مبنا باید حرکت در راستای ابلاغ سیاست‏‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر فرزانه انقلاب و تمرکز روی توانمندی‏‌های ملی باشد.

وی اظهار کرد: نباید این تصور وجود داشته باشد که در صورت تصویب نهایی متن برجام تحول فوق‌العاده سریعی در عرصه اقتصاد کشور رخ داده و به‎واسطه آن محدودیت‎های بودجه‎ای از میان برداشته می‎شود.

نماینده مردم بروجرد با بیان اینکه مشکلات اقتصادی معضلات کهنه‎ای هستند که رفع آنها نیازمند جراحی و تحولی بزرگ است، تصریح کرد: در استان لرستان جذب سرمایه بخش خصوصی حرف اول را می‏‌زند که البته قواعد خاص خود را دارد.

بروجردی اضافه کرد: در راستای بررسی متن برجام در مجلس روز گذشته نیز کمیسیون ویژه‏‌ای برای این منظور شکل گرفته و به‎زودی فعالیت خود را آغاز می‏‌کند.

وی با اشاره به بررسی این متن در شورای عالی امنیت ملی، خاطرنشان کرد: بی‏‌تردید دستیابی به این مهم موفقیتی بزرگ برای ملت ایران در مقابل قدرت‏‌های جهانی بود که البته قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه ضعف مدیریتی عاملی اساسی در روند توقفی کارخانه خودروسازی اشترینان است، گفت: احداث منطقه ویژه اقتصادی بروجرد در محدوده اشترینان صورت می‏‌گیرد.

انتهای پیام

کد N929679

وبگردی