آفتاب
حجت‌الاسلام دعایی - مدیر مسوول اطلاعات:

دیرپاترین مسوولی هستم که تحمل شدم

دیرپاترین مسوولی هستم که تحمل شدم

مدیر مسوول روزنامه اطلاعات گفت: من دیرپاترین مسوولی هستم که در این نظام تحمل شدم.

به گزارش خبرنگار بخش رسانه ایسنا، حجت‌الاسلام سید محمود دعایی در مراسم رونمایی از تمبر روزنامه اطلاعات که صبح امروز - شنبه - برگزار شد، گفت: عملی نبود که برای شرکت در این مراسم از تمام مدیران روزنامه اطلاعات از بدو تأسیس دعوت کنیم؛ بنابراین به شکلی سمبلیک و نمادین در خدمت بهرام مسعودی - فرزند بنیان‌گذار این موسسه قبل از انقلاب اسلامی - هستیم.

مدیر مسوول روزنامه اطلاعات در ادامه گفت: عباس مسعودی از نوادری بودند که در جریان انقلاب، همراه با موج انقلاب بودند و بعد از هجرت بعضی از مسوولان، وفادار به مردم و انقلاب ماندند و اعتصاب روزنامه مطبوعات آن دوره را کنترل کردند.

وی افزود: در زمانی که موسسه کیهان و اطلاعات مصادره شده بود، امام (ره) تصمیم گرفتند برای حل مدیریت موسسات کیهان و اطلاعات برنامه‌ریزی کنند. ایشان برای موسسه اطلاعات مرا انتخاب کردند و چون من سال‌ها ایران نبودم و از فضای مطبوعاتی کشور دور بودم همکارانی در این حوزه را برای کمک درخواست کردم. امام (ره) فرد امین خود را به من معرفی کردند. همچنین اعضای شورای روابط عمومی انقلاب که بعد از انتخابات مجلس دیگر ضرورت حضور نداشتند به همکاری با من پرداختند. در بین این تیم محمد جواد مظفر هم دیده می‌شد که بعد از من به عنوان اولین مدیر موسسه اطلاعات قرار گرفتند.

سید محمود دعایی ادامه داد: بعد از پایان انقلاب فرهنگی محمد جواد مظفر موسسه اطلاعات را رها کرد و بعد از او نیری و تهرانی مدیران موسسه شدند. سپس علیرضا شیرانی به عنوان مدیر موسسه انتخاب شد و مدیری که هنوز هم مدیریت موسسه را در اختیار دارد ایرج جاوید است.

مدیرمسوول روزنامه اطلاعات ادامه داد: ما تقریبا تمامی مدیران موسسه اطلاعات را به صورت سمبلیک در این مراسم دعوت کردیم.

وی در ارتباط با عهدی که با امام بزرگوار در روزهای انقلاب بسته بود، گفت: من دیرپاترین مسوولی هستم که در این نظام تحمل شدم. بعد از جناب عباس واعظ طبسی که اولین مسوول منصوب‌شده از طرف امام(ره) هستند، بنده دومین مسوولی هستم که از سال 1359 تاکنون دوام آورده‌ام.

محمود دعایی خطاب به سید حسن خمینی گفت: جد بزرگوار شما به من اعتماد کردند و من در حضورشان عهدی بستم. از شما می‌خواهم شهادت دهید که من تاکنون به عهدم وفادار بودم، خیانتی به لباسم نکردم و آبروی روحانیت را نبردم و بر عهدم که مخدوش نساختن چهره اسلام و انقلاب بود وفادار ماندم.

مدیر مسوول روزنامه اطلاعات ادامه داد: ما همواره تلاش کردیم روزنامه اطلاعات را به صورتی اداره کنیم که چهره‌ی مطلوبی از اسلام را ارائه کنیم و به عنوان روحانی، مردم را از این صنف دلزده نکنیم. در تمام این سال‌ها با دقت و صرفه‌جویی چونان از بیت‌المال استفاده کردیم که در سخت‌ترین شرایط هم بتوانیم در راستای عهدمان ادامه دهیم.

وی تأکید کرد: اگر بنیان‌گذار این موسسه از صفر شروع کرده بود من در زمان تحویل این موسسه از 250 میلیون تومان زیر صفر شروع کردم زیرا موسسه هنگامی که به بنده تحویل داده شد بسیار مقروض بود. ماشین‌آلات فرسوده بودند و حقوق کارمندان عقب افتاده بود.

سید محمود دعایی درباره نحوه اداره موسسه روزنامه اطلاعات گفت: ما در پرتو مدیریت امین و کاردان با همکاری تمامی مدیران این موسسه همه بدهی موسسه روزنامه اطلاعات را پرداخت کردیم، تمامی ماشین‌آلات فرسوده را تعویض کردیم و اکنون پیشرفته‌ترین امکانات چاپ و قبل از چاپ را در اختیار داریم.

وی درباره پیشرفته‌ترین دستگاه موسسه اطلاعات گفت: در چند روز اخیر رونمایی از دستگاه جدیدی توسط معاون رییس جمهور را داشتیم؛ افتتاح دستگاهی که فیلم را از مرحله‌ی چاپ حذف می‌کند. فیلم مواد آلوده‌کننده و سرطان‌زا دارد و حذف آن صد درصد به نفع محیط زیست است.

مدیر مسوول روزنامه اطلاعات گفت: ما افتخار این را داریم که اگر جشنی هم به مناسبت نودمین سال انتشار روزنامه اطلاعات برگزار می‌کنیم، کمترین هزینه را پرداخت می‌کنیم و در راستای این صرفه‌جویی، یافتیم که بهترین سمبلی که می‌تواند یادگار شود، تهیه تمبر یادبود است.

سید محمود دعایی درباره تمبر یادبود روزنامه اطلاعات توضیح داد: در این تمبر نمادهای زیادی جای گرفته که یکی از آن‌ها، نماد الهه پیام است که هم تقدس بشارت‌دهندگی و هم تقدس فرشته بودن را دارد.

وی در پایان گفت: بسیار علاقه‌مند بودم که دکتر قالیباف به واسطه‌ی همکاری‌های فعال‌شان با موسسه اطلاعات در این مراسم حضور می‌داشتند که متأسفانه ایشان نتوانستند حضور یابند. همچنین نتوانستیم افتخار حضور دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ‌دوست ارشاد به دلیل سفر خارجه را داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N929577

وبگردی