آفتاب
حیدرپور با اشاره به خبر بازگشایی سفارت انگلیس:

انگلیس برای تکرار نشدن اشتباهاتش متعهد شود

انگلیس برای تکرار نشدن اشتباهاتش متعهد شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مثبت خواندن بازگشایی سفارت انگلیس در ایران گفت که انگلستان بعد از بازگشایی سفارت در نوع رفتارهایش دقت کند تا دیگر اشتباهات گذشته تکرار نشود.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مثبت خواندن بازگشایی سفارت انگلیس در ایران گفت که انگلستان بعد از بازگشایی سفارت در نوع رفتارهایش دقت کند تا دیگر اشتباهات گذشته تکرار نشود.

عوض حیدرپور در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا،‌ با اشاره به انتشار اخباری در خصوص بازگشایی سفارت انگلستان در ایران گفت: بعد از به نتیجه رسیدن مذاکرات هیات‌هایی از اروپا به ایران سفر کردند که در همین راستا قرار است وزیرخارجه انگلیس به ایران سفر کند که آنها نیز سهم خود را از بازار آینده ایران بعد از تحریم به دست آورند.

وی با بیان اینکه اولین اقدام انگلیسی‌ها بعد از ورود به بازار ایران بازگشایی سفارتشان است‌، گفت: مهمترین موضوع برای آنها رفع مشکلات کنسولی است، تعداد ایرانی‌ها در انگلیس زیاد است و از طرف دیگر انگلیسی‌ها برای انجام فعالیت و رفت و‌آمد احتیاج به سفارت دارند که طبیعتا برای رفع این مشکل آنها به دنبال بازگشایی سفارتشان در ایران هستند.

وی ادامه داد:وزارت خارجه باید به وزیر خارجه انگلیس و مسئولان سفارتخانه این کشور تفهیم کند که فعالیت‌های کنسولیشان را سریع و دقیق به ایرانیان ارائه نمایند.

این عضو کیمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بعد از فتنه 88 گزارشاتی از اقدامات برخی از عناصر سفارت انگلیس منتشر شد‌، گفت که آنها باید برای عدم تکرار اشتباهات گذشته‌شان متعهد شوند و دیگر دخالتی در امور داخلی ایران نداشته باشند.

حیدرپور با مثبت خواندن بازگشایی سفارت انگلیس در ایران گفت: طبق دستور پیامبر ما موظف به ارتباط با همه انسان‌ها برای اصلاح امور به عنوان فعالیت انسانی و مسالمت آمیز هستیم که به طور طبیعی ارتباط با کشور و ملت انگلیس از این قاعده مستثنا نیست.

وی با بیان اینکه افراد بسیار خوب و علاقه مند به حضور در ایران برای ارتباط با ایران در انگلستان بسیار زیاد است گفت: آنها علاقه‌مند با آشنایی با تمدن ایرانی و اسلامی هستند که طبیعتا بازگشایی سفارت و برقراری ارتباط می‌تواند راهی برای بهره برداری از تمدن دو کشور باشد.در این بین امیدواریم از فضای علمی موجود نیز به خوبی استفاده شود.

این عضو کیمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با تاکید براینکه انگلستان نباید اشتباهات گذشته‌اش را تکرار کند گفت: همانطور که جمهوری اسلامی بنای دخالت در امور سایر کشورها ندارد،‌ انگلیسی ها نباید بر امور داخلی ایران دخالت داشته باشند.

انتهای پیام

کد N929446

وبگردی