آفتاب
پزشکان را اذیت نکنید

وزیر بهداشت: شماره تلفن رسیدگی به مشکلات پزشکان بزودی اعلام می‌شود

وزیر بهداشت: شماره تلفن رسیدگی به مشکلات پزشکان بزودی اعلام می‌شود

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر عدم حاشیه سازی برای جامعه پزشکان از اعلام شماره تلفنی برای بررسی مشکلات جامعه پزشکی از ابتدای مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم رونمایی از مجسمه شیخ الرئیس ابوعلی سینا که به مناسبت روز پزشک برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص روز پزشک گفت: خواهش می‌کنم که پزشکان را اذیت نکنید چرا که آنها سرمایه‌های ملی کشور هستند و همچنین حاشیه برایشان درست نکنید؛ چرا که این حاشیه سازی به نوعی باعث ایجاد حاشیه در سلامت مردم می‌شود و باید از این سرمایه‌های افتخار آمیز ملی مراقبت کنیم. جامعه پزشکی نیز سعی می‌کند که مراقب خود باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا خبر خوشی در هفته دولت و در حوزه بهداشت و درمان دارید؟ گفت: در حوزه بهداشت و درمان ما کارهای گذشته را ادامه می‌دهیم. پنج بسته‌ای که مربوط به امسال بوده اجرا می‌شود و چیز جدیدی نداریم.

وی در خصوص برنامه وزارت بهداشت در مورد ترویج طب سنتی افزود: پیش بینی ما این است که 10 مرکز طب سنتی را در استان‌های مختلف دایر کنیم. یعنی داروخانه‌هایی وجود داشته باشند که طب گیاهی را با همان سبک و سیاق ملی و اسلامی عرضه کنند که مقدمات آن آغاز شده است.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چه نویدی در روز پزشک برای پزشکان دارید گفت: بهترین نوید صحبت‌هایی است که مسئولین کشور در این روزها انجام خواهند داد و از زحمات جامعه پزشکی تشکر می‌کنم.

وی افزود: دیروز خدمت مراجع محترم بودیم و فرمایشات آنها که بسیار دلگرم کننده است حاکی از قدرشناسی آنها از جامعه پزشکی و خدمات‌شان بود.

هاشمی همچنین از اعلام شماره تلفنی برای رسیدگی به گلایه‌های پزشکان خبر داد و گفت: قرار شده از اول مهرماه شماره تلفنی در وزارت بهداشت اعلام شود تا در صورتی که پزشکانی که در مراکز درمانی و دولتی خدمت می‌کنند مشکلی داشتند و یا نسبت به حقوق آنها کوتاهی شده بود بتوانند مستقیما با ما در میان بگذارند. بالاخره برنامه‌هایی که در حال حاضر وجود دارد متناسب با توانمندی مدیریتی کشور است و امکان دارد در اجرا دچار کاستی‌هایی باشند، بنابراین از این طریق می‌توان از مشکلات همکاران پزشک مطلع شد.

اظهار نظر وزیر بهداشت درباره کاشت نگین در چشم

هاشمی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد کاشت نگین در چشم که اخیرا در کشور با استقبال جوانان روبرو شده گفت: این کار غیرقانونی نیست و البته نگین چشم جدید نیست و حدود 10 سال پیش خودم آنرا شروع کردم؛ برای اینکه نشان داده شود که کار ارزشمندی نیست. بلکه عمل بسیار ساده‌ای است و در حال حاضر نیز در دنیا منسوخ شده است.

وی افزود: این کار در یک مقطع زمانی در کشور هلند آغاز شد اما بعد از آن منسوخ شد. وسیله‌ای که در این عمل به کار می‌رود پلاتین سفید است و قیمت آن نیز 300 دلار است.

انتهای پیام

کد N929389

وبگردی