آفتاب

قاهره میزبان نمایندگان سازمان ملل و آمریکا در لیبی

قاهره میزبان نمایندگان سازمان ملل و آمریکا در لیبی

میانجی سازمان ملل در لیبی و فرستاده کاخ سفید به این کشور در سفری همزمان به قاهره، با مقامات این کشور درباره آخرین تحولات لیبی رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، برناردینو لئون، فرستاده سازمان ملل به لیبی امروز (شنبه) در قاهره با سامح شکری، وزیر خارجه مصر درباره آخرین تحولات لیبی و تلاش‌های صورت گرفته برای سازش سیاسی و تشکیل دولت وحدت ملی گفت‌وگو کردند.

در این دیدار دو طرف درباره بیانیه شورای اتحادیه عرب مبنی بر لغو تحریم تسلیحاتی لیبی برای مقابله با گروه‌های تروریستی داخل این کشور نیز تبادل‌نظر کردند.

جاناتان ولز، فرستاده آمریکا به لیبی نیز عصر روز جمعه در قالب سفری دو روزه به قاهره رفت.

برخی منابع تاکید کردند ولز در این سفر با مقامات عالی‌رتبه مصر و برخی چهره‌های سیاسی لیبی دیدار و درباره آخرین تحولات لیبی و راه‌های دستیابی به راه‌حل سیاسی در این کشور گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوهای صلح لیبی 24 و 25 اوت در شهر صخیرات مراکش با نظارت سازمان ملل و در فضایی مثبت صورت گرفت و طرف‌های گفت‌وگو بر لزوم کنار گذاشتن منافع شخصی و کوچک و در نظر گرفتن منافع ملی لیبی در راه‌حل سیاسی تاکید کردند.

وزیر خارجه مصر در این مذاکرات بر لزوم هماهنگی شورای امنیت با خواسته‌های دولت مشروع لیبی برای لغو تسلیحاتی ارتش تاکید کرد.

در بیانیه پایانی این نشست که سه‌شنبه گذشته منتشر شد بر حمایت نظامی کشورهای عربی از لیبی در نبرد با تروریسم و موافقت این کشورها با ادامه برگزاری مذاکرات گفت‌وگوی ملی لیبی تاکید شد.

انتهای پیام

کد N929339

وبگردی