آفتاب
جعفری:

هدف برگزاری جشنواره امام رضا(ع) اعتلای فرهنگ رضوی در جهان است

هدف برگزاری جشنواره امام رضا(ع) اعتلای فرهنگ رضوی در جهان است

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: در پرتو فرهنگ رضوی تمام انسان‌ها باید در امنیت و آرامش بسر ببرند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: در پرتو فرهنگ رضوی تمام انسان‌ها باید در امنیت و آرامش بسر ببرند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدجواد جعفری در مراسم افتتاحیه مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی از سری برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت ثامن‌الحجج (ع)، اظهار کرد: دهه کرامت از ابتدای ماه ذی‌القعده تا میلاد امام رضا (ع) است و اکنون 13 سال است که این جشنواره برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: اعتلای فرهنگ رضوی در جهان، ترویج آموزه‌های رضوی، فرهنگ سخن و قلم، فرهنگ مدارا و مروت، بهتر زندگی کردن و... از جمله اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ادامه داد: در پرتو فرهنگ رضوی تمام انسان‌ها باید در امنیت و آرامش بسر ببرند. این فرهنگی است که اهل بیت (ع) برای ما و همه مردم جهان خواستارند. فرهنگ رضوی این است که حتی با دشمنان هم باید با مروت رفتار شود و تمام بشریت باید شاد و پرنشاط باشند.

جعفری افزود: ما برای رسیدن به این اهداف از همگی درخواست همراهی داریم. در پی این سال‌ها همواره سعی شده که از چهره‌های سرشناس در عرصه بین‌المللی و ملی بهره ببریم و از افرادی که در عرصه شناخت امام رضا (ع) فعالیتی داشته‌اند بهره برده‌ایم و تکریم و تشویق آنها را در دستور کار داریم. در این جشنواره هم از بزرگان و خادمان رضوی تجلیل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: ایشان می‌فرمایند اساس کار وجودی امام رضا (ع) فرهنگ و تبلیغ بوده است. پس تردیدی نیست که رسالت رسانده پیام امام رضا (ع) و معرفی سیمای حقیقی اسلام بر شانه‌های ما و شما است. ما مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی را به وجود می‌آوریم تا ان‌شاءالله تمام افراد در هر جایی که هستند احیا کننده امر امام رضا (ع) باشند.

انتهای پیام

کد N929060

وبگردی