آفتاب

عبدالرشید دوستم از حمله مخالفان مسلح جان سالم به در برد

عبدالرشید دوستم از حمله مخالفان مسلح جان سالم به در برد

منابع نزدیک به ژنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان گفته‌اند که مخالفان مسلح دولت این کشور، روز جمعه به کاروان حامل او در ولایت فاریاب حمله کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته شده که در این حمله به معاون اول ریاست جمهوری افغانستان و همراهانش آسیبی نرسیده است.

یکی از همراهان دوستم به بی‌بی‌سی گفته است که در این حمله ۸ نفر از مخالفان مسلح کشته و ۱۳ نفر دیگر از آنها به همراه سلاح و مهمات‌شان به دست نیروهای محافظ دوستم افتادند.

پیشتر خبرگزاری رویترز هم به نقل از سخنگوی دوستم از وقوع این حادثه خبر داده بود.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حمله به کاروان معاون اول ریاست جمهوری افغانستان را بر عهده نگرفته است اما عنایت الله بابر فرهمند، عضو مجلس نمایندگان افغانستان و از نزدیکان ژنرال دوستم گفت که مهاجمان از طالبان محلی بودند.

ژنرال عبدالرشید دوستم از حدود یک ماه پیش به ولایت‌های شمالی افغانستان رفته و عملیات نیروهای ارتش این کشور علیه شورشیان مخالفان را فرماندهی می‌کند.

ولایت‌های شمالی افغانستان از جمله تخار، قندوز و بغلان در ماه‌های اخیر به شدت ناامن شده و مخالفان مسلح دولت در روستاهای این ولایات با نیروهای امنیتی درگیری‌های خونینی داشته‌اند.

انتهای پیام

کد N929054

وبگردی