آفتاب

عثمانی: تاخیر در ارائه لایحه برنامه ششم موجب تاخیر در ارائه بودجه نشود

عثمانی: تاخیر در ارائه لایحه برنامه ششم موجب تاخیر در ارائه بودجه نشود

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ارائه به موقع لایحه برنامه ششم مجلس از دولت خواست این لایحه را به موقع ارائه کند تا تاخیر در آن موجب تاخیر در ارائه لایحه بودجه 95 به مجلس نشود.

محمد قسیم عثمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: لایحه بودجه باید تا آذرماه هر سال به مجلس ارائه شود اما در مورد برنامه های توسعه‌ای چنین الزامی وجود ندارد. اگرچه بودجه‌های سالانه برش یک ساله از برنامه های پنج ساله هستند و قاعدتا باید برنامه وجود داشته باشد تا بر اساس آن لایحه بودجه تدوین شود.

وی افزود:‌ دولت باید هر چه زودتر لایحه برنامه پنج ساله ششم را به مجلس ارائه کند تا لایحه بودجه 95 نیز بر اساس آن و در زمان مقرر تقدیم مجلس شود. ارائه به موقع لایحه بودجه از نقاط مثبت دولت یازدهم بوده لذا از دولت می‌خواهیم مراقب باشد تاخیر در ارائه لایحه برنامه ششم باعث تاخیر در ارائه لایحه بودجه سال 95 نشود.

عثمانی با بیان اینکه برنامه ششم در کمیته‌های تخصصی دولت در دست بررسی است اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال سال آخر مجلس است و نمایندگان درگیری‌های ذهنی بیرونی و انتخاباتی دارند،‌ دولت هر چه سریعتر لایحه بودجه را باید تقدیم مجلس کند تا نمایندگان با تمرکز بیشتری آن را بررسی و تصویب کنند.

انتهای پیام

کد N929041

وبگردی