آفتاب

حمله هوایی ارتش لیبی به پایگاه‌های داعش در بنغازی

حمله هوایی ارتش لیبی به پایگاه‌های داعش در بنغازی

همزمان با حملات جنگنده‌های ارتش لیبی به پایگاه‌های داعش در بنغازی، خلیفه حفتر با هدف جلب حمایت‌های جهانی، پس از سفر به پاکستان به صورت ناگهانی به اردن رفت و با پادشاه این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، خلیفه حفتر، فرمانده ارتش لیبی در سفری از پیش اعلام نشده، از پاکستان راهی امان، پایتخت اردن شد و به دیدار پادشاه این کشور رفت.

منابع نظامی لیبیایی اعلام کردند، حفتر در دیدار با مقامات اردن به تلاش برای جلب حمایت از ارتش لیبی و تجهیز آن به سلاح پرداخته و طرح تشکیل نیروی دفاعی مشترک میان کشورهای عربی و مشارکت لیبی در این نیروها را نیز بررسی می‌کند.

حفتر پیش از این نیز در آوریل گذشته به اردن رفته بود و با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار کرد.

در آن سفر اردن بر حمایت خود از "دولت مشروع لیبی" (دولت طبرق) و ارتش این کشور در زمینه مقابله با تروریسم و خشونت‌هایی که هرگونه راه حل سیاسی برای بحران این کشور را تهدید می‌کند، تاکید کرد.

اردن از جمله کشورهای عربی است که از همان ابتدای بحران لیبی و حتی پیش از ظهور گروه‌های تروریستی از جمله داعش از دولت برخاسته از پارلمان طبرق حمایت کرد.

فرمانده کل ارتش لیبی در سفر خود به پاکستان با ژنرال رشید محمد، فرمانده ارتش پاکستان در اسلام آباد دیدار و موضوع حمایت این کشور از لیبی در نبرد با تروریسم را بررسی کرد.

همزمان نیروی هوایی ارتش لیبی ساعات پایانی روز جمعه حملات هوایی خود علیه پایگاه‌های داعش در محله الصابری در شهر بنغازی واقع در شرق این کشور را از سر گرفت و موفق شد تروریست‌ها را از بیشتر مناطق بنغازی بیرون براند. با این حال تعدادی از تروریست‌های داعش همچنان در برخی محله‌ها از جمله محله الصابری پناه گرفته‌اند.

دولت لیبی از جامعه جهانی و کشورهای عربی درخواست کرده به منظور توقف گسترش نفوذ داعش در این کشور حملات هوایی علیه پایگاه‌های این گروه انجام دهند.

انتهای پیام

کد N928995

وبگردی