آفتاب

رییس کمیته فوتبال مجلس: مگر اهواز از تهران دستور می‌گیرد که مکان بازی را تغییر دادند؟!

رییس کمیته فوتبال مجلس: مگر اهواز از تهران دستور می‌گیرد که مکان بازی را تغییر دادند؟!

رییس کمیته فوتبال و فوتسال مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تغییر ورزشگاه میزبان دیدار دو تیم استقلال اهواز و استقلال تهران از ورزشگاه تختی به غدیر اهواز، گفت: این تصمیم باعث شد که ما زمینه را برای پیروزی تیم میهمان فراهم کنیم و من در این خصوص مسوولان استان را مقصر می‌دانم.

سیدشریف حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: متاسفانه روز گذشته با خبر شدیم که تصمیم گرفته شده است که بازی دو تیم استقلال اهواز و استقلال تهران در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شود. در فوتبالی که ما شاهد هستیم، تیم میزبان امتیازاتی دارد که یکی از این امتیازات زمین بازی، تماشاگران و وضعیت آب و هوایی است.

وی افزود: شرایط اقلیمی نیز کمک می‌کند بازیکنانی که به این شرایط عادت دارند و در آن ساعت‌ها تمرینات مداومی دارند، بتوانند از این وضعیت استفاده کنند و این‌ها امتیازهای تیم میزبان است. من به عنوان رییس کمیته فوتبال و فوتسال مجلس شاهد هستم که تمام مسوولان در تمام شهرها سعی می‌کنند که از این امتیازها استفاده کنند تا تیم‌هایشان نتیجه بگیرند و نام تیم‌هایشان در رده‌های بالای جدول خودنمایی کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: در این جا تصمیم گرفته شد که استادیوم تختی زمین اول تیم استقلال اهواز باشد اما در اقدامی قرار بر این می‌شود که بازی این تیم با استقلال تهران در ورزشگاه غدیر که زمین دوم این تیم است، برگزار شود که دلیل قانع کننده‌ای هم برای این کار وجود ندارد و می گویند که نور ورزشگاه تختی کم است و آیا در بازی این تیم با سیاه جامگان هم نور کم نبود؟ باید بگویم نور ورزشگاه برای این بازی کافی بود، بازی خوب بود و و مسوولان فدراسیون و ناظران هم راضی بودند و هیچ مشکلی نبود.

وی بیان کرد: چه می‌شود وقتی تیم تهرانی مانند استقلال و پرسپولیس به خوزستان می آیند ما تمام امکانات را فراهم می‌کنیم تا آنها پیروز زمین باشند؟ و این چه شرایطی است و آیا ما از تهران دستور می‌گیریم؟ به هر حال این شرایط باعث می‌شود که مردم کمتر به ورزشگاه بروند چرا که شاکله هواداران استقلال اهواز از مناطق محروم استان مانند لشکرآباد، کوی علوی، ملاشیه، حصیرآباد، منبع آب، دشت آزادگان و حمیدیه است و مردم می‌خواهند با کمترین هزینه، خودشان را به ورزشگاه برسانند و بازی را ببینند و از تیم‌شان حمایت کنند، ولی باتوجه به مسافت زیاد ورزشگاه غدیر، این تماشاگران قدرت مالی ندارند که به این ورزشگاه بروند و این باعث می‌شود که تیم میهمان از شرایط بهتری نسبت به تیم میزبان برخوردار باشد.

حسینی ادامه داد: تیم استقلال اهواز به دلیل فشردگی زمان آماده‌سازی، حتی این وقت را نداشت که در زمین غدیر یک تمرین هم داشته باشد در حالی که استقلال تهران در زمین ورزشگاه غدیر چند بازی انجام داده است. ما تمام شرایط را فراهم کرده‌ایم تا تیم میهمان پیروز شود و اگر هم تیم شکست خورد همه چیز را از چشم سرمربی و مسوولان تیم می‌بینیم.

وی عنوان کرد: من ضمن این که به حضور تماشاگران برای بازی امروز در ورزشگاه غدیر تاکید دارم ولی باید بگویم که خودم باوجود این که در اهواز هستم به نشانه اعتراض به ورزشگاه نمی‌روم، در حالی که پیش از این قصد داشتم که به استادیوم بروم و دلگرمی این عزیزان باشم ولی به صورت تلفنی با سرمربی تیم و مدیرعامل، مالک و کانون هواداران این باشگاه صحبت کردم و از آنها خواستم که بازی را جدی بگیرند و نتیجه خوبی برای استان کسب کنند. به هر حال من از حضور در ورشگاه امتناع می‌کنم و انتظار دارم مسوولان استان از این پس، بازی‌های استقلال اهواز را فقط در ورزشگاه تختی برگزار کنند و اگر هم نور کم است، وظیفه مسوولان اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال است که این مشکل را برطرف کنند و این وظیفه باشگاه نیست و فراهم کردن امکانات، وظیفه مسوولان استان است.

نماینده مردم اهواز در مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به این که مسوولان هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان مصمم بودند که این بازی در ورزشگاه تختی انجام شود، شما دلیل انتقال بازی را به ورزشگاه غدیر چه می‌دانید، گفت: ما در این رابطه از تهران دستور نمی‌گیریم و تشخیص این که امکانات برای بازی در اهواز مهیا است، توسط مسوولان استان است. هیچ مشکلی در بازی قبلی استقلال اهواز و سیاه جامگان وجود نداشت و خود من هم در ورزشگاه بودم ولی امروز اعلام می‌شود که نور ورزشگاه تختی کافی نیست و من این توجیهات را نمی‌پذیرم و فکر می‌کنم ما زمینه را برای پیروزی تیم میهمان فراهم کرده‌ایم. من در این خصوص مسوولان استان را مقصر می‌دانم. من حتما از تهران هم این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

وی در پایان در خصوص صحبت‌هایی مبنی بر تغییر ساعت بازی‌هایی که در اهواز در فصل گرما برگزار می شوند، عنوان کرد: چنانچه قرار بر این شود که ساعت بازی در این جا در فصل تابستان تغییر پیدا کند باید ساعت بازی در زمستان در مناطق سردسیر هم تغییر کند و این شرایط باید عادلانه باشد و در این صورت است که هیچ مشکلی نیست.

انتهای پیام

کد N928985

وبگردی