آفتاب

استقبال مردم از اوراق وقف/احداث بیمارستان موقوفه ملارد آغاز می‌شود

استقبال مردم از اوراق وقف/احداث بیمارستان موقوفه ملارد آغاز می‌شود

معاون اوقافی سازمان اوقاف گفت: پیرو توافقات انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عملیات احداث درمانگاه و بیمارستان موقوفه 64 تخت‌خوابه شهرستان ملارد آغاز می‌شود.

معاون اوقافی سازمان اوقاف گفت: پیرو توافقات انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عملیات احداث درمانگاه و بیمارستان موقوفه 64 تخت‌خوابه شهرستان ملارد آغاز می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی حاتمی در ششمین نشست شورای عالی وقف و سلامت با بیان این‌که «ایده انتشار اوراق وقف از وقف جمعی شکل گرفت» اظهار کرد: در بخش‌های کوچک‌تری مانند مساجد اتفاقاتی شبیه به اوراق وقف برای انجام کارهای خیر کوچک صورت می‌گرفت و در اوقاف بدین سمت حرکت کردیم تا همچون آن اقدامات طرحی برای اجرا در سطح کلان بوجود آید.

وی با اشاره به این‌که «طرح اوراق وقف راهی برای تحقق شعار سازمان اوقاف مبنی بر "همه واقف باشیم" است» افزود: برای ایجاد اعتماد مردم به این طرح به دنبال تصویب آن در مراجع قانونی رفتیم و برای نظارت نیز از نهادهای دیگر کمک گرفتیم و بنا بر این بود متولی اوقاف نباشد، زیرا می‌توان از طرح اوراق وقف برای نیات دیگری چون فرهنگی و ... نیز استفاده کرد.

حاتمی با اشاره به این‌که «در زمینه ساخت بیمارستان تخصصی سرطان تنها به جلب منابع مالی از طریق فروش اوراق وقف بسنده نکرده‌ایم» افزود: چرا که از این طریق مبالغی خرد جمع خواهد شد لذا به دنبال منابع کلان‌تر از راه‌های دیگر بودیم ولی با وجود تبلیغات و اطلاع‌رسانی اندک نیز استقبال و حضور مردم در این طرح مناسب بوده است.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که «نباید ابزار اوراق وقف از میان برود» پیشنهاد کرد تا سه مجموعه سازمان اوقاف، وزارت بهداشت و خیرین برای اجرای مجدد این طرح، اقدام کنند و این اوراق را مبنایی برای اقدامات خود قرار دهند.

براساس این گزارش، در این نشست همچنین حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بررسی بندهای مصوبات پیشین این نشست تصریح کرد: پیرامون موقوفات درمانی شهرستان ملارد با دانشگاه علوم پزشکی نشستی برگزار شد که با توجه به توافقات صورت گرفته مقرر شد تا در موقوفه‌ای 450 هکتاری در این منطقه که واقف برای احداث درمانگاه وقف کرده است، درمانگاه و بیمارستانی 64 تخت‌خوابه احداث شود که منابع لازم برای احداث درمانگاه فراهم است و کلنگ احداث آن نیز هفته آینده به زمین زده خواهد شد.

همچنین حجت‌الاسلام موسوی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز با ابراز رضایت از روابط خوب این اداره کل و دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: خوشبختانه‌ پروژه‌های مختلف درمانی و بهداشتی این استان با مشارکت خیرین و بسترسازی مناسب دانشگاه‌های علوم پزشکی به خوبی پیش می‌رود.

انتهای پیام

کد N928891

وبگردی