آفتاب
مسئول نظامی آمریکا:

تحقیقات در مورد سلاح شیمیایی به کار رفته توسط داعش ادامه دارد

تحقیقات در مورد سلاح شیمیایی به کار رفته توسط داعش ادامه دارد

یک مقام نظامی آمریکا گفت آزمایش های اولیه نشان می دهد که در بمب های استفاده شده توسط گروهک داعش در حمله به نیروهای کُرد عراق از گاز خردل استفاده شده است.

به گزراش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از ژنرال «کیون کیلیا» فرمانده عملیات ارتش آمریکا در سوریه و عراق گفت: نتایج آزمایش های میدانی قطعی نیست ولی آزمایش های نهایی برای بررسی مواد شیمیایی موجود در مین ها در حال انجام است.

بر این اساس آمریکایی ها در حال بررسی گزارش هایی هستند که حاکی است تروریست های داعش از گاز خردل به عنوان سلاح شیمیایی در حمله ۱۱ آگوست به منطقه مخمور استفاده کرده اند.

فرمانده عملیات ارتش آمریکا در عراق و سوریه گفت: نیروهای کُرد خمپاره های شلیک شده را به منظور بررسی در اختیار نیروهای آمریکایی قرار داده اند.

هفته گذشته سازمان منع به کارگیری سلاح های شیمیایی با صدور بیانیه ای اعلام کرد اطلاعات منتشر شده توسط یک طرف غیر رسمی در مورد استفاده از سلاح شیمیایی توسط داعش در عراق بسیار نگران کننده است.

نخستین بار وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که نیروهای گروه تروریستی داعش با بمب های شیمیایی به نیروهای کرد در عراق حمله کرده اند. سخنگوی وزارت دفاع آلمان در این باره گفت: ما نشانه هایی در دست داریم که به نیروهای پیشمرگه کرد اقلیم کردستان عراق با بمب های شیمیایی از سوی داعش حمله شده است.

به گفته وی نیروهای پیشمرگه ای که بدلیل این حملات مصدوم شده اند، دچار تنگی نفس شدید هستند و علائم بیماری آنها شبیه علائم مجروحان ناشی از سلاح های شیمیایی است.

کد N928741

وبگردی