آفتاب

دستگیری ۳۷ نفر بخاطر تلاش برای پیوستن به داعش در مرز ترکیه

دستگیری ۳۷ نفر بخاطر تلاش برای پیوستن به داعش در مرز ترکیه

نیروهای امنیتی ترکیه از دستگیری ۳۷ فرد خارجی به اتهام تلاش برای پیوستن به تروریست ها، در مرزهای این کشور با سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیروهای مرزی ترکیه طی روزهای اخیر ۳۷ فرد خارجی را به اتهام تلاش برای عبور به سمت سوریه و پیوستن به تروریست های داعش دستگیر کردند.

بنا بر اعلام خبرگزاری آناتولی نیروهای پلیس در منطقه مرزی البیلی در استان کیلیس ۱۴ خارجی و دو شهروند ترک را بازداشت کرده اند. پیش از این نیز ۲۱ فرد خارجی توسط نیروهای امنیتی ترکیه در این منطقه بازداشت شده بودند.

این خبر پس از آن اعلام می شود که آمریکا ضمن انتقاد از ترکیه خواستار نظارت بیشتر این کشور بر مرزهایش با سوریه شده بود. این در حالی است که مرزهای ترکیه به عنوان اصلی ترین مسیر رسیدن افراطی ها به تروریست ها در سوریه و عراق به شمار می رود.

هفته گذشته رسانه های ترکیه از تصمیم آنکارا برای احداث دیوار مرزی برای جلوگیری از پیوستن تروریست ها به داعش در سوریه خبر دادند. بر این اساس دیوار مرزی به ارتفاع سه متر و  به طول ۷ کیلومتر در استان مرزی هاتای احداث خواهد شد. به گفته منابع آگاه، ارتش ترکیه نیز برای تقویت موانع مرزی اقدام به حفر خندق در پشت این دیوار می کند.

.

کد N928736

وبگردی