آفتاب
پیشکسوت بسکتبال ایران

جعفر قره خانی در بخش ICU بستری شد / برای سلامتی اش دعا کنید

جعفر قره خانی در بخش ICU بستری شد / برای سلامتی اش دعا کنید

جعفر قره خانی ملی پوش و مربی اسبق بسکتبال ایران در پی ناراحتی ریه در بخش ICU بیمارستان بستری شد.

جعفر قره خاني پيشکسوت بسکتبال ايران در حالت کما در بيمارستان شهريار واقع در خيابان آذربايجان بستري است. وي مدتي قبل در پي ناراحتي ريه به بيمارستان مراجعت کرد اما چند روز بعد حالش رو به وخامت رفت و در بخش ICU بستري شد.


جعفر قره خانی بسکتبالیست تیم ملی در سال های دهه ۵۰ بوده که سابقه بازی ملی در جام ملت های آسیا ۱۹۷۳ فیلیپین و بازی های آسیایی ۱۹۷۴ تهران را دارد. 


در رده باشگاهی در تیم های هما و پرسپولیس بارها قهرمان ایران شد و در تیم ملی ایران خوش درخشید. وقوع انقلاب اسلامی باعث ایجاد وقفه در مسابقات بسکتبال شد و عملا دوره بازیگری وی پیش از انقلاب به پایان رسید. با شروع مسابقات بسکتبال پس از انقلاب جعفر قره خانی به مربیگری روی آورد و تا سال 83 و پیش از انحلال تیم بسکتبال هما تهران مربیگری این تیم را بر عهده داشت و با این تیم به عناوین قهرمانی زیادی در سطح کشوری رسید. بسیاری از بازیکنان و مربیان کنونی بسکتبال ایران شاگرد جعفر قره خانی بوده اند.


اگر چه جعفر قره خانی عضو کمیته فنی تیم های ملی بسکتبال بود اما در سالهای گذشته ترجیح داد از جفاهایی که در حق وی صورت گرفته بود به گوشه عزلت پناه ببرد. 


عصر پنجشنبه تعداد زیادی از همدوره ای ها و شاگردان جعفر قره خانی در تیم ملی و  باشگاه هما به عیادتش در بیمارستان شهریار رفتند.


امیر ایلیاوی، مصطفی هاشمی، ایرج لارودی، احمد محمد پور، نصرت الله جعفریان، محمد کسایی پور، مجید کرمعلی ناظر، علی شکوری، حمید کاشانی، خسرو رضایی، علی نوری، هادی عامری، علی مینایی، محمد فدایی نژاد و سرکار خانم زهره شهمایی از پیشکسوتان و ملی پوشان سابق بانوان از جمله کسانی بودند که به عیادت جعفر قره خانی رفتند.


امیر ایلیاوی با دیدن جعفر قره خانی به یاد بازی های او در تیم ملی افتاد و برای اطرافیان از بازی های قره خانی خاطراتی را تعریف کرد. 


این بازیکنان در تیم های ملی به مدت ۱۲ سال با هم همبازی بودند.


ایلیاوی گفت: قدر پیشکسوتان بسکتبال را باید بیشتر دانست. جعفر در این سال ها تنها بود و هر وقت در مراسمی دعوتش می کردم نمی آمد و فقط می گفت امیر نمی خواهم دور و بر ورزش باشم.


ایلیاوی ادامه داد : من و او ۱۲ سال در تیم ملی کنار هم بازی کردیم و دوران جوانی بیشتر اوقات با هم زندگی می کردیم و عشق مان بسکتبال بود. انشاالله شیرجعفر بسکتبال ایران دوباره از روی تخت بلند شود و به زندگی ادامه دهد. امروز همه کسانی که اینجا آمدند این دعا را برای سلامتی قره خانی کردند زیرا او آدم بزرگ و مرد دل گنده ای بوده و همه اهالی بسکتبال دوستش دارند.



خانواده جعفر قره خانی از عموم مردم و علاقمندان به بسکتبال خواستند برای سلامتی این پیشکسوت و استاد بسکتبال ایران دعا کنند.
کد N928408

وبگردی