آفتاب

کاهش 90 درصدی تعداد محافظان مقامات عراقی به دستور العبادی

کاهش 90 درصدی تعداد محافظان مقامات عراقی به دستور العبادی

نخست‌وزیر عراق طی حکمی بخشی از بسته اصلاحی اعلام شده خود را اجرایی کرد و تعداد نیروهای امنیتی و حفاظتی مسوولان عراقی را تا 90% کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه الجزیره، دفتر حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای که در صفحه رسمی وی در فیسبوک نیز منتشر شد، اعلام کرد که العبادی در قالب طرح اصلاحات سیاسی برای مقابله با فساد، نزدیک به 90 درصد از نیروهای شاغل در یگان‌های حفاظتی مسئولان رسمی دولت را برکنار کرده و این نیروها به وزارت‌های دفاع و کشور به منظور آموزش و بازپروری آنان و در نهایت استخدام آنان در عملیات‌های نظامی و دفاع از کشور و شهروندان تحویل داده شده‌اند.

سعد الحدیثی، سخنگوی نخست‌وزیر عراق نیز اظهار داشت: با اجرای این طرح بیش از 20 هزار محافظ مسئولان کشور که حقوقشان بیش از 250 میلیارد دینار (معادل 208.3 میلیون دلار) در سال است، به نهادهای نظامی و امنیتی بازگردانده می‌شوند.

الحدیثی در ادامه گفت: این مبلغ که از سوی دولت در قالب حقوق نیروهای امنیتی و حفاظتی برای حفاظت از برخی چهره‌های سیاسی اختصاص داده می‌شد، اکنون با اجرای طرح جدید به بودجه عمومی بازخواهد گشت.

العبادی اوایل هفته جاری در قالب یک بسته اصلاحی، پست‌های وزارتی در کابینه عراق را از 33 پست به 22 پست کاهش داد و معاونت‌های نخست‌وزیر و رئیس جمهور و چهار وزارتخانه را حذف و چهار وزارتخانه دیگر را ادغام کرد.

انتهای پیام

کد N928342

وبگردی