آفتاب

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی از راه‌اندازی شبکه‌های قرآنی خبر داد

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی از راه‌اندازی شبکه‌های قرآنی خبر داد

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: توسعه تخصصی مؤسسات و راه‌اندازی شبکه‌های قرآنی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، حمید محمدی شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره قرآنی نسیم حیات در شهرستان قائم‌شهر با بیان این که قرآن با معارف خود در قلب‌ها نفوذ و انسان‌ها را در مسیر خود هدایت می‌کند، افزود: مازندران دارای موسسه‌های قرآنی بسیاری در سطح کشور است.

وی با بیان این که توسعه فرهنگ قرآنی و ایجاد کلاس‌های متعدد به تنهایی کافی نیست و از سویی آموزش و پرورش نیز باید برای ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کند، افزود: باید کلام و هدف قرآن در قلب خواننده آن ریشه کند، تعداد زیاد کلاس قرآنی و مؤسسات قرآنی زمانی مفید است که به توسعه فرهنگ منجر شود.

محمدی با اشاره به این که با کمک موسسه‌های قرآنی می‌توانیم فرهنگ قرآنی را در کشور توسعه دهیم و به ایمان برسیم، تاکید کرد: با تربیت افرادی که در راه خدا و قرآن و همگام با آیات الهی گام بر می‌دارند و آن را سرلوحه کارشان قرار می‌دهند می‌توانیم معرفت و ایمان قرآنی را در جامعه رواج دهیم.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان این که مازندران با استفاده از اساتید مجرب در موسسات قرآنی خود می‌تواند توسعه فرهنگی را به‌درستی ترویج دهد، ادامه داد: این استان دارای الگو‎‌های بسیاری برای توسعه فرهنگی است که در این زمینه می‌تواند اقدامات مناسبی شکل گیرد.

این مسوول با تاکید به این که برای توسعه فرهنگ قرآنی باید به قرائت و تلاوت توجه جدی شود، بیان کرد: با تشکیل موسسه‌های تخصصی و شبکه‌های قرآنی در جهت رشد نظام‌مند و ایجاد ساز و کارهای پژوهشی اقدامات مهمی را انجام داد.

او در ادامه با اشاره به این که آنچه که می‌تواند برای ما حاکمیت‌ساز باشد این است که ما بتوانیم هویتی از قرآن کریم را بدست آوریم، اضافه کرد: باید قرآن را به حرف در بیاوریم و اگر از آن بخواهید پاسخ شما را می‌دهد و شما را به سمت تعامل پیش خواهد برد.

محمدی با بیان این که هر کس که قرائت قرآن انجام می‌دهد به قصد اجرا و عملی کردن قرآن سخنانش آن را تلاوت کند زیرا توسعه فرهنگ قرآنی فقط به معنای گوش دادن به آیات قرآنی نیست، تصریح کرد: زمانی که تمامی آیات قرآن تلاوت می‌شود باید تمام وجود انسان در اختیار آن قرار گیرد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، توسعه تخصصی مؤسسات و راه‌اندازی شبکه‌های قرآنی را رشدی با ساز و کار ترویجی و آموزشی دانست، تأکید کرد: کسانی هستند که رفتار قرآنی ندارند و در حال تفسیر قرآن هستند، اولین گام در ورود به قرآن فراگیری و عملی کردن رفتار قرآنی است.

وی با بیان این که قرآن صدای خداوند است که باید از این حنجره و با هنرش در قلب‌ها نفوذ کند و می‌خواهد انسان‌ها را در مسیر هدایت قرار دهد، گفت: بعد از ایمان به خدا ایمان به کتاب خداست و هر کس از این توسعه ایمانی قرآن در جامعه عبور کند موفق است.

انتهای پیام

کد N928303

وبگردی