آفتاب
برای جلوگیری از لغو وتو در کنگره

اوباما بر ادامه فشار بر ایران تاکید کرد

اوباما بر ادامه فشار بر ایران تاکید کرد

اوباما در نامه‌ای که به نظر می‌رسد بیشتر مصرف داخلی دارد به قانونگذاران دموکرات این کشور با ادعای اینکه گزینه نظامی بر روی میز خواهد بود، بر ادامه فشار اقتصادی بر ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از فایننشیال اکسپرس، باراک اوباما در نامه ای که خطاب به جرولد نادلر سناتور دموکرات نیویورک منتشر شده با متهم کردن ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای گفت:‌ اگر ایران بخواهد به سمت ساخت سلاح هسته‌ای حرکت کند، همه گزینه ها مثل گزینه نظامی بر روی میز خواهد بود.

اوباما همچنین تاکید کرد که به تحریم‌های مربوط به حمایت ایران از حزب الله لبنان و آن چه او آن را نقش ثبات زدایی ایران در یمن خواند ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، این ادعای اوباما در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای کشورمان تاکید داشته و اعلام کرده‌اند سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ما هیچ جایگاهی نداشته و نخواهد داشت.

جمهوری اسلامی ایران همواره با تاکید بر ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای خود اتهامات آمریکا و غرب مبنی بر ساخت سلاح هسته‌ای را رد کرده است.

به نظر می رسد باراک اوباما قصد دارد با این اظهارات حمایت سناتورهای دموکراتی را که هنوز حمایت خود را از توافق هسته‌ای ایران اعلام نکرده اند، جلب کند.

بر اساس گزارش فایننشیال اکسپرس، او این نامه را شب گذشته در جزیره مارتا وین یارد در ایالت ماساچوست در اواسط تعطیلات خود نوشت.

در حالی که اوباما در جریان تعطیلات خود هنوز به صورت رسمی در رسانه ها حاضر نشده است اما او به صورت مخفیانه و از طریق تماس های تلفنی با دموکرات ها و گفت‌وگو با آن ها تلاش می‌کند تا رای لازم برای جلوگیری از لغو وتوی خود و تصویب توافق هسته‌ای در کنگره را جلب کند.

اوباما همچنین روز گذشته در یادداشتی در وبگاه خبری (NJ) تاکید کرده است که توافق هسته‌ای مشکلات و اختلافات واشنگتن و تهران را از بین نمی برد.

او با اشاره به توافق جان اف کندی رئیس جمهور پیشین آمریکا با شوروی در دوران جنگ سرد و جلوگیری از بروز یک جنگ ویران کننده گفت: این رویکرد برای دموکرات ها بنیادی است و دولت من بر اساس پایبندی به سنت دیپلماسی اصولی و محکم به دنبال برداشتن یکی از تهدیدهای مهم در جهان بوده است.

اوباما در ادامه با متهم کردن ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای گفت:‌ برجام تمامی 4 مسیر دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را مسدود می‌کند اگر چه این توافق همه مشکلات و اختلافات ما و ایران را حل نمی کند.

انتهای پیام

کد N928299

وبگردی