آفتاب
مدیرعامل کانون هموفیلی ایران خبرداد

تولید ملی فاکتور ۸ در راه است

تولید ملی فاکتور ۸ در راه است

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: در حال حاضر یک قدم به سمت ثبات درمان هموفیلی در حرکت هستیم و اکنون تولید ملی فاکتور ۸ درکشور در راه است و اگر منابع تولیدی ما داخلی شود بیماران بزرگسال هم می‌توانند از طرح پیشگیری از معلولیت استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، احمد قویدل در جشن حمایت از بیماران هموفیلی خراسان جنوبی گفت: بزرگ‌ترین توصیه ما برای کنترل خونریزی هموفیلی، پرهیز از فامیلی ازدواج است؛ چراکه ازدواج‌های فامیلی کلید گسترش بیماری هموفیلی است.

وی با بیان اینکه الان اتفاق بزرگ در کشور در حال رخ دادن است که براساس آماری که داریم نزدیک به 1000 نفر از کودکان صفر تا ۱۵ سال تحت پوشش طرح پیشگیری از معلولیت قرار دارند، افزود: دولت این اجازه را داده که کودکان تا ۱۵ سال قبل از خونریزی فاکتور دریافت کنند و اجرای این طرح تحول اساسی در زندگی این بیماران ایجاد کرده است.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، با بیان اینکه با اجرای طرح پیشگیری از معلولیت‌ها آرامشی در خانواده‌ها ایجاد شده که در تحصیل، مشارکت اجتماعی بیماران نیز تاثیرگذار است، افزود: با پاسداری از این طرح دولت، جوانان سالمی در کشور خواهیم داشت و این بیماران نیز باید توجه داشته باشند با انجام ورزش‌ها و کارهایی که به سلامتی آنان لطمه می‌زند برای خود مشکلی ایجاد نکنند.

قویدل با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت درمان ایران نسبت به کشورهای منطقه خوب است، اظهار کرد: در حال حاضر در کشور یک قدم به سمت ثبات درمان هموفیلی در حرکت هستیم و الان تولید فاکتور ۸ درکشور در راه است و اگر منابع تولیدی ما داخلی شود بیماران بزرگسال هم می‌توانند از طرح پیشگیری از معلولیت استفاده کنند.

وی با اشاره به انجام موفقیت آمیز مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: این موفقیت دیپلماسی کشور تاثیر مستقیم در اداره امور بیماران صعب العلاج دارد و دولت با آرامش بیشتری می‌تواند خدمت رسانی کند و اگر این سیستم ارتباطات به حالت عادی برگردد داروهای بیماران صعب العلاج را می‌توانیم در کشور خود بسته بندی کنیم که در کاهش هزینه‌ها نقش مهمی دارد.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با بیان اینکه هزینه گزافی را دولت گذاشته تا نیروی انسانی در حوزه هموفیلی در سلامت و رفاه باشند، ادامه داد: سازمان‌های بیمه گر باید در این زمینه کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر وارونه کار می‌کند و این سازمان بخشی از بیماران هموفیلی را از پوشش خود خارج کرد در حالی که وزارت بهداشت به سمتی می‌رود که هزینه درمان مردم را کاهش دهد و این سیاست سازمان تامین اجتماعی با سیاست‌های وزارت بهداشت منافات دارد.

انتهای پیام

کد N928181

وبگردی