آفتاب

خلاء ریاست در اقلیم کردستان و ادامه مذاکرات فشرده احزاب

خلاء ریاست در اقلیم کردستان و ادامه مذاکرات فشرده احزاب

با پایان مهلت قانونی ریاست مسعود بارزانی بر اقلیم کردستان در روز چهارشنبه، این اقلیم وارد خلاء در پست ریاست شده است. این در حالی است که مذاکرات میان احزاب مختلف جهت تعیین هرچه سریعتر سرنوشت پست ریاست اقلیم ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی البوابه، با پایان مهلت تمدید شده ریاست مسعود بارزانی، جریان‌های مخالف به ویژه حزب تغییر تاکید دارند که وی مشروعیت قانونی برای عهده‌دار بودن پست ریاست اقلیم را از روز پنجشنبه ندارد و اختیارات بارزانی به رییس پارلمان داده شده است.

این در حالی است که حزب دموکرات کردستان که رهبری آن را بارزانی بر عهده دارد و بیشترین کرسی‌های پارلمان را در اختیار دارد، تاکید کرده که بارزانی همچنان با تمام اختیارات رئیس اقلیم کردستان است و تا مشخص نشدن سرنوشت پست ریاست اقلیم و برگزاری انتخابات همچنان در این سمت باقی خواهد ماند.

از روز سه‌شنبه نشست‌های فشرده میان احزاب و گروه‌های سیاسی کردستان عراق به ویژه پنج حزب اصلی این منطقه آغاز شده که برخی از آنها با حضور نمایندگانی از آمریکا، انگلیس و سازمان ملل برگزار شد اما هیچ یک تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است.

آخرین جلسه احزاب کرد روز پنجشنبه با حضور تمامی جریان‌های سیاسی تاثیرگذار در اقلیم کردستان برگزار شد که این نشست نیز کاری از پیش نبرد.

نشست 19 ساعته احزاب کرد در روز چهارشنبه و ساعاتی پیش از مهلت قانونی ریاست مسعود بارزانی که با حضور نمایندگان غربی برگزار شده بود نتیجه خاصی نداشت و طرفین تنها توافق کردند که جلسه‌ای از سوی پارلمان اقلیم برای اصلاح و تدوین قانون انتخاب رئیس اقیم برگزار شود که جلسه پارلمان نیز به دلیل خودداری حزب دموکرات از حضور در جلسه به حد نصاب نرسید و به جلسه دیگری که زمان آن مشخص نشده، موکول شد.

انتهای پیام

کد N928116

وبگردی