آفتاب
تحولات یمن؛

شهادت ۱۷ معلم و کودک یمنی/بیش از ۲۵ حمله هوایی عربستان به تعز

شهادت ۱۷ معلم و کودک یمنی/بیش از ۲۵ حمله هوایی عربستان به تعز

شهادت ۱۷ معلم و کودک یمنی در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان و بیش از ۲۵ حمله هوایی جنگنده های سعودی به مناطق مختلف تعز از جمله آخرین تحولات یمن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع خبری، حملات جنگنده های عربستان به شمال یمن منجر به شهادت ۱۳ معلم و ۴ کودک شد. شاهدان عینی گفتند: جنگنده های عربستان دفتر اتحادیه معلمان یمن و مقر حزب کنگره ملی را هدف قرار دادند که در این حملات ۱۷ شهروند یمنی از جمله ۴ کودک به شهادت رسیدند.

در واکنش به این جنایات، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) کشتار شهروندان یمنی در استان عمران را «خونریزی» نامید و آن را محکوم کرد. یونسیف اعلام کرد شهروندان بهای سنگینی را در نزاع مستمر در یمن پرداخت می کنند. طبق اعلام یونیسف، در حملات ۶ ماهه عربستان علیه یمن حدود ۴۰۰ کودک به شهادت رسیده و ۶۰۰ کودک دیگر زخمی شده اند.

از سوی دیگر جنگنده های عربستان بیش از ۲۵ بار مناطق مختلف استان تعز از جمله حیدان، کتاف و باقم را هدف قرار دادند. در همین رابطه یک مقام امنیتی یمن گفت: جنگنده های عربستان در حملات وحشیانه مناطق وادی لیه، حیدان، آل مجدع، باقم و کتاف را ۲۵ بار بمباران کردند که در نتیجه آن سه منزل تخریب شده و تعدادی از منازل آسیب دید.

خبر دیگر اینکه در حملات جنگنده های عربستان به منطقه صاله در شهر تعز ۸۰ نفر شهید و زخمی شدند که شماری از آنها کودک و زن هستند و برخی نیز همچنان زیر آوار باقی مانده اند. در ادامه درگیری های یمن، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی مانع از پیشروی نیروهای عربستان و بازپس گیری پایگاه «وادی جاره» در منطقه جیزان شدند.

یک مقام نظامی گفت: ارتش عربستان در تلاش بود به سمت پایگاه وادی جازه پیشروی کند ولی ارتش و نیروهای مردمی مانع از پیشروی آنها شدند و شماری از نظامیان عربستان را به هلاکت رسانده و شماری دیگر را زخمی کردند.

کد N928011

وبگردی