آفتاب

پربیینده های سیاسی پنجشنبه: دو واکنش به اظهارات روحانی/گمانه ها درباره حضور ناطق در نماز جمعه

پربیینده های سیاسی پنجشنبه: دو واکنش به اظهارات روحانی/گمانه ها درباره حضور ناطق در نماز جمعه

سخنان روز چهارشنبه رئیس جمهور که گفته بود «شورای نگهبان حکم «چشم» و دولت حکم «دست» را در برگزاری انتخابات دارد و چشم نمی تواند کار دست را بر عهده بگیرد» با واکنش هایی روبرو شد.

سردار سرلشکر محمد علی جعفری گفت: برخی معتقدند رفتارهای ما باید در چارچوب اراده دشمن تنظیم شود و می‌گویند ما هر طوری که می‌خواهیم نمی‌توانیم حرف بزنیم و عمل کنیم؛ چون دیگران در مقابل ما واکنش نشان می دهند. سردار سرلشکر محمد علی جعفری در حاشیه جلسه قرارگاه تحول و تعالی سپاه در واکنش به سخنان اخیر برخی از مسوولین اظهار داشت: گویش‌هايي که در آن تضعیف ارکان مؤثر انقلاب مثل شورای نگهبان را در پی دارد، خدشه به وحدت ملی و شعار برگزیده سال یعنی همدلی و همزبانی است. کسانی که از مسیر همین شورا و با بلندنظری و منش غیر جناحی اعضای آن، فرصت ظهور در عرصه مدیریت کشور را یافته‌اند، باید گفتار سنجیده‌تری داشته باشند.   اینجا را ببینید.

2 واکنش به یک اظهار نظر

کیهان درباره سخنان ریس جمهور درباره شورای نگهبان نوشت:1- درباره نقش و جایگاه شورای نگهبان در برگزاری انتخابات باید گفت بر اساس اصل 99 قانون اساسی اعلام نظر درباره صلاحیت نامزدها برعهده این نهاد است. اینجا را ببینید.

اما عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز معتقد است سخنان رئیس جمهور درباره تفکیک وظیفه نظارتی شورای نگهبان از وظیفه اجرایی دولت در انتخابات، صحیح است. اینجا را ببینید.

اصلاح طلبانی که در کنگره حزبی نوپا گرد هم آمدند

نخستین کنگره سراسری حزب اتحاد ملت ایران اسلامی صبح امروز با حضور طیف گسترده ای از اصلاح طلبان برگزار شد. اینجا و اينجا را ببینید.

ذکر خاطراتي از گذشته

8 سال پیش از تریبون نماز جمعه از راننده تاکسی ای یاد شد که مادرش متوفی اش به او گفته بود به احمدی نژاد رای بدهد.اینجا را ببینید. اینجا  را ببینید.

تصاویر حاضر چهره های سیاسی کشور را پشت فرمان اتوموبیل نشان می دهد که در مقاطع زمانی مختلف در رسانه ها به ثبت رسیده است.  اینجا را ببینید.

زمزمه ها درباره بازگشت ناطق به عرصه سیاست

برادر علی اکبر ناطق نوری حضور احتمالی وی در پشت تریبون نمازجمعه تهران را رد نکرد. اینجا را ببینید.

[span]معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: در صدوهشتادوهشتمین درگیری ناوگروه‌های این نیرو با دزدان دریایی این بار دو فروند کشتی تجاری خارجی از چنگ دزدان دریایی نجات یافتند. اینجا  را ببینید.

/212 17

کد N927978

وبگردی