آفتاب
رییس مجلس شورای اسلامی:

رهگذر حل مساله هسته‌ای تسهیل رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور است

رهگذر حل مساله هسته‌ای تسهیل رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور است

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ از رهگذر حل مساله هسته‌ای می‌توان امیدوار بود که رونق اقتصادی و فضای سرمایه‌گذاری مطلوب در کشور تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی که در اجتماع زائران پیاده حرم حضرت احمدبن موسی کاظم در شیراز سخن می‌گفت خاطرنشان کرد: ما در کشور شرایط خاص و ویژه‌ای را تجربه می‌کنیم و از شرایطی به شرایط دیگر در حال عبوریم و امروز پس از توافق هسته‌ای زمینه سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی در حال تسهیل شدن است.

وی افزود: یکی از مشکلات بزرگ استان فارس و بخش‌های مختلف کشور معضل بیکاری است که با تلاش نمایندگان فعال و پویای استان فارس در مسیر حل آن گام برمی‌داریم.

لاریجانی تاکید کرد:‌ دولت و مجلس تحت رهبری آیت الله خامنه‌ای باید از فرصت ایجاد شده در کشور برای آبادانی و حل مشکلات مردم استفاده کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نام گذاری سال جاری به نام سال همدلی و همزبانی گفت: امروز کشور بیش از هر چیزی نیاز به همدلی و همزبانی دارد و اینکه ما از وحدت حرف می‌زنیم به قصد سرپوش گذاشتن بر مشکلات و اختلافات نیست اما باید بدانیم تا اقتصاد ما پویا و فعال نشود ما نمی‌توانیم آرمان‌های انقلاب را به ثمر و نتیجه برسانیم و باید توجه کنیم که ما امروز در کشور دچار رکود هستیم و اقتصاد سالم نداریم.

وی ادامه داد: شهید مطهری که خدمات ارزنده‌ای به انقلاب داشتند همواره تاکید می کردند و اعتقاد داشتند اگر اقتصاد ما پویا و پیش‌رونده نباشد اهداف انقلاب محقق نمی شود و باید همه ذهن‌ها را به توسعه و حل مشکلات ترغیب کنیم.

لاریجانی با تاکید بر این که یک رکن مهم امنیت پایدار در هر نظامی توسعه اقتصادی است افزود: امروز باید همه مدیران در هر سطحی و هر مسئولیتی اولویت نخست خود را بخش توسعه اقتصادی و اشتغال قرار دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به وجود بقاع متبرکه فرزندان حضرت موسی کاظم (ع) در ایران گفت: در زمان خلفای جور عباسی و در شرایطی که فشار بسیاری بر تشیع و علویان بود و در زمانی که امام موسی کاظم (ع) و امام رضا(ع) زندگی می‌کردند این مشکلات و فشارها به اوج خود رسید و فرزندان این ائمه والامقام که در تبیین و حفظ ارزش‌های معنوی اسلام و تشیع تاثیرات کم‌نظیری داشتند به ایران آمدند.

وی افزود: استان فارس به خود می‌بالد که در شیراز و در شهرهای مختلف مزجع شریف این امام زادگان وجود دارد و در پایتخت استان فارس نیز با تلاش‌های تولیت آستان حضرت شاهچراغ برای تسهیل حضور مردم و بهره گیری از فضای معنوی حرم امیدواریم شاهد بهره مندی حداکثری از ظرفیت‌های دینی، مذهبی و فرهنگی این منطقه باشیم.

انتهای پیام

کد N927863

وبگردی