آفتاب

ولید معلم : همکاری امنیتی با مصر ممکن است مقدمه عادی سازی روابط با این کشور باشد

ولید معلم : همکاری امنیتی با مصر ممکن است مقدمه عادی سازی روابط با این کشور باشد

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: اگر اوضاع یمن این گونه نبود ممکن نبود دیدار سوری و عربستانی صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با روزنامه مصری الأخبار اظهار داشت: تقویت همکاری‌های امنیتی میان سوریه و مصر می‌تواند مقدمه‌ای برای عادی سازی روابط بین دو کشور و مقابله با توطئه چینی‌هایی باشد که علیه امت عربی صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: گروه‌هایی وجود دارند که خواهان تضعیف ارتش مصر هستند اما ما با اطمینان می‌گوییم که آنها قادر به تضعیف مصر نخواهند بود چرا که ما با تمام وجود در مقابل تمامی توطئه‌ها ایستاده‌ایم.

معلم تصریح کرد که توطئه‌ها زمانی آغاز شد که ما درخواست ترکیه مبنی بر مشارکت دادن اخوان را در قدرت رد کردیم.

وی در خصوص اظهارات استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل در خصوص حوادث دوما اظهار داشت: وی اطلاعات اشتباه و جانبدارانه‌ای در مورد سوریه می‌دهد. ما هیچ توضیحی از او در خصوص تراژدی انسانی در حلب بعد از قطع آب ساکنان آن از سوی تروریست‌های مسلح نشنیدیم.

معلم در خصوص سفر اخیر خود به عمان اظهار داشت که این سفر در پاسخ به دعوت یوسف بن علوی، همتای عمانی خود صورت گرفت. سیاست‌ خارجه عمان با عقلانیت پیش می رود و این کشور نقش فعالی در حل بحران‌های منطقه عربی دارد.

معلم اظهار داشت: کشورهای عربی از کمک به سوریه دست کشیده‌ و این کشور را ترک کردند پس شایسته نیست که خواهان پایان دادن به نقش ایران و حزب الله در حل بحران این کشور باشند.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران اظهار داشت: این توافق موفقیتی برای ایران و دیپلماسی آن است که تلاش کرد حقوق ملت خود را حفظ کند. این توافق نتایج مثبتی را در کشورهای عربی خواهد داشت.

وی همچنین در مورد تصمیم ترکیه مبنی بر ایجاد منطقه حائل در خاک سوریه اظهار داشت: ما تشکیل چنین منطقه‌ای را که نوعی تجاوز به حاکمیت سوریه به شمار می‌رود، نمی‌پذیریم. انتقام ترکیه از زمان آغاز بحران شروع شد هنگامی که ما درخواست‌های احمد داوود اوغلو را برای شرکت دادن اخوان المسلمین در قدرت رد کردیم.

وی تاکید کرد: هیچ دلیل برای ترس یا نگرانی در میان ملت سوریه نیست تمامی توطئه چینان علیه سوریه هم اکنون در شرایط سخت و بحرانی به سر می‌برند.

انتهای پیام

کد N927737

وبگردی