آفتاب

تبادل آتش بین دو کره

تبادل آتش بین دو کره

کره شمالی به واحد نظامی در مرز کره جنوبی راکت پرتاب کرد و در مقابل کره جنوبی با پرتاب چند خمپاره به آن پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری یونهاپ به نقل از منابع نظامی گزارش داد، کره شمالی امروز (پنجشنبه) به یک واحد نظامی کره جنوبی در بخش غربی مرز میانی دو کره راکت پرتاب کرد.

این در حالی است که وزارت دفاع اعلام کرد که کره جنوبی در پاسخ به حمله اخیر کره شمالی، تعدادی خمپاره به مرز کره شمالی پرتاب کرد.

وزارت دفاع در بیانیه‌ای با اعلام آمادگی ارتش کره جنوبی، مطرح کرد که بر تحرکات کره شمالی را از نزدیک نظارت می‌کند.

همچنین خبرگزاری شینهوا به نقل از رسانه‌های محلی در گزارشی اعلام کرد که کره جنوبی امروز نامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل درباره تحریکات کره شمالی تحویل داده است.

یک مقام ناشناس در وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که نماینده این کشور در سازمان ملل صبح امروز این نامه را تحویل داده است.

در چهارم اوت بر اثر انفجار مین دو سرباز کره جنوبی دچار مصدومیت شدند.

بر اساس تحقیقات مشترک میان ارتش کره جنوبی و مقامات سازمان ملل درباره این حادثه مشخص شد که مین‌های کار گذاشته شده در این منطقه توسط نیروهای کره شمالی انجام گرفته است.

در این نامه با اعلام بررسی‌های انجام شده توسط کره جنوبی و کارشناسان سازمان ملل، نسبت به اقدامات کره شمالی ابراز تاسف شده و از دولت پیونگ یانگ خواسته شده است که از تحریکات بیشتر جلوگیری کند و همچنین از اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواسته شده به این تحریکات توجه بیشتری کنند.

انتهای پیام

کد N927661

وبگردی