آفتاب
نانسی پلوسی:

دموکراتها آرای لازم برای حمایت از وتوی «اوباما» را دارند

دموکراتها آرای لازم برای حمایت از وتوی «اوباما» را دارند

رهیر دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که نمایندگان دموکرات آرای لازم را برای حمایت از تصمیم «اوباما» در وتوی مخالفت کنگره با توافق هسته‌ای ایران در اختیار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشییتدپرس، «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا گفت که اگر به حمایت از تصمیم «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور در وتوی مخالفت کنگره با توافق هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران نیاز باشد، دموکرات ها از رأی لازم برای این حمایت برخوردار هستند.

وی در ادامه گفت که برای حمایت از این تصمیم رئیس جمهور، به ۱۴۶ رأی دموکرات ها در مجلس نمایندگان نیاز است و تا کنون حدود ۶۰ دموکرات علناً حمایت خود را از توافق هسته ای مذکور اعلام کرده اند.

وی در مصاحبه با این خبرگزاری از اعلام نظر خود درباره تعداد دقیق نمایندگان موافق خودداری کرد، اما گفت به نتیجه مثبت آن اعتماد دارد.

پلوسی در این باره گفت: وتوی رئیس جمهور مورد حمایت قرار خواهد گرفت. امیدوارم نیازی به این امر نباشد، اما به نتیجه آن اطمینان کامل دارم.

اظهارات وی در حالی عنوان شد که نمایندگان جمهوریخواه درباره گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در خصوص توافق محرمانه آژانس با ایران ابراز نگرانی کرده اند.

رهبر دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا با بی‌اهمیت‌خواندن این توافق گفت: این توافق مربوط به فعالیت‌های ایران در گذشته است.

روز گذشته، خبرگزاری غربی آسوشیتدپرس به نقل از منابع خود مدعی شد که طبق توافق انجام گرفته بین ایران و آژانس، به این کشور اجازه داده شده بازرسی از مراکزی که گمان فعالیت هسته ای نظامی در آنها می رود، توسط نیروهای ایرانی انجام گیرد. طبق سند ادعایی که به دست خبرنگار آسوشیتدپرس رسیده، بازرسان آژانس نه تنها اجازه ورود به مراکزی مانند پارچین را نخواهند داشت، بلکه نمی توانند تصاویر مربوط به این مراکز را نیز درخواست کنند.

کد N927566

وبگردی