آفتاب
لیندسی گراهام:

برای قطع بودجه آژانس درصورت لزوم تلاش می‌کنم

برای قطع بودجه آژانس درصورت لزوم تلاش می‌کنم

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه و از نامزدهای این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تهدید کرد که در صورت لزوم بودجه آژانس بین المللی انرژی اتمی را قطع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه و از نامزدهای این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ادعای خبرگزاری آسوشیتدپرس واکنش نشان داد و تهدید کرد که در صورت لزوم بودجه آژانس بین المللی انرژی اتمی را قطع خواهد نمود.

روز گذشته، خبرگزاری غربی آسوشیتدپرس به نقل از منابع خود مدعی شد که طبق توافق انجام گرفته بین ایران و آژانس، به این کشور اجازه داده شده بازرسی از مراکزی که گمان فعالیت هسته ای نظامی در آنها می رود، توسط نیروهای ایرانی انجام گیرد. طبق سند ادعایی که به دست خبرنگار آسوشیتدپرس رسیده، بازرسان آژانس نه تنها اجازه ورود به مراکزی مانند پارچین را نخواهند داشت، بلکه نمی توانند تصاویر مربوط به این مراکز را نیز درخواست کنند.

این سناتور تندرو آمریکایی در واکنش به مطلب خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: اینکه به ایرانیان اجازه بازرسی از مراکز هسته ای خودشان داده شود، مثل این است که اداره یک زندان به زندانیان واگذار گردد؛ چرا که این بازرسی ها اتفاق نخواهد افتاد، قابل اعتماد نیست و به وضوح بگویم، آمریکا را در معرض خطر قرار خواهد داد. افشاء این بخش ها از توافق ایران و آژانس دلیل دیگری است مبنی بر اینکه چگونه توافق هسته ای مورد مذاکره دولت اوباما، نوعی امتیازدهی خطرناک به ایران محسوب می شود. این توافق باعث می شود تا در مدت زمان کوتاهی، ایران به یک قدرت هسته ای تبدیل شود.

این سناتور تندور ادامه داد: رئیس جمهور گفته که اگر ایران فربیکاری کند، جهان از آن مطلع خواهد شد. با احترام باید پرسید که جهانیان چگونه خواهند فهمید که تهران در حال فریبکاری است؛ در صورتیکه ما به گزارش ایرانیان وابسته هستیم؟

وی اضافه کرد: به عنوان یک سناتور می گویم که به مبارزه خود برای متوقف کردن این توافق از جمله متوقف کردن بودجه آژانس بین المللی انرژی اتمی در صورت نیاز ادامه خواهم داد. به عنوان رئیس جمهور نیز برای یک توافق بهتر با ایران وارد مذاکره خواهم شد، توافقی که به واقع منافع امنیت ملی و ثبات منطقه ای را تأمین کند.

کد N927508

وبگردی