آفتاب

حمله افراد مسلح به اتوبوس مسافران فلسطینی در سینا

حمله افراد مسلح به اتوبوس مسافران فلسطینی در سینا

افراد مسلح با حمله به اتوبوس مسافران فلسطینی در صحرای سینا که در حال عبور از گذرگاه مرزی رفح به سمن فرودگاه بین المللی قاهره بود، ۴ نفر از آنها را گروگان گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، یکی از مسافران فلسطینی حاضر در اتوبوس که مورد حمله مسلحانه قرار گرفت، گفت: ما در حال عزیمت از گذرگاه رفح به فرودگاه بین المللی قاهره بودیم، از حدود ۲ کیلومتری در معرض شلیک مستقیم افراد مسلح ناشناس قرار گرفتیم که در نتیجه آن راننده مجبور به متوقف کردن اتوبوس شد.

وی افزود: بعد از توقف اتوبوس افراد مسلح به داخل آن آمده و ۴ نفر از مسافران را با تهدید سلاح با خود بردند.

این جوان فلسطینی عنوان کرد: شمار زیادی از نیروهای ارتش مصر بلافاصله بعد از این اقدام افراد مسلح، در منطقه مستقر شدند و تحقیقات فوری را در مورد حادثه با مسافران اتوبوس شروع کردند.

بر این اساس مسئولان مصر گذرگاه رفح را به مدت ۴ به روی شهروندان فلسطینی از هر دو طرف باز کرده اند. پیش از این، گذرگاه رفح ۵۰ روز کامل بسته بود.

گفتنی است صحرای سینا مصر بعد از برکناری محمد مرسی به شدت ناامن شده و حمله افراد مسلح باعث کشته شدن صدها نظامی مصری شده است. عامل این حملات گروهک «ولایت سینا» شناخته می شود که ضمن اعلام موجودیت در این منطقه، با گروهک تروریستی داعش بیعت کرده است.

کد N927275

وبگردی