آفتاب
هفته چهارم لیگ برتر؛

سرشاخ شدن استقلالی‌های شکست خورده/ دایی در ایستگاه راه‌آهن

سرشاخ شدن استقلالی‌های شکست خورده/ دایی در ایستگاه راه‌آهن

تقابل دو استقلالی شکست خورده در اهواز، کار سخت تراکتور در مشهد و رقابت تیم‌های دایی و کاظمی پایان بخش دیدارهای هفته چهارم لیگ و تعطیل شدن ۲۱ روزه این مسابقات به خاطر شروع تمرینات تیم ملی، خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته چهارم از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور فردا جمعه با برگزاری ۳ بازی به پایان می‌رسد و بعد از آن لیگ به خاطر حضور تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌ها به مدت ۲۱ روز تعطیل خواهد شد. دیدارهایی که در زیر به آنها اشاره می‌شود:

پدیده مشهد - تراکتورسازی تبریز
دو تساوی و یک شکست آغاز خوبی برای نماینده اول فوتبال مشهد در لیگ پانزدهم نبود، تیمی که در دو بازی نخستش در فصل جاری پیروزی را برابر پرسپولیس و فولاد به راحتی از دست داد، حالا در خانه میزبان تراکتورسازی تبریز است.

پدیده‌ای که لطف گل زده بیشتر، در رده یازدهم ایستاده‌اند، درصورت از دست دادن امتیاز در مشهد، محکوم به سقوط از این رده نه چندان مناسب هستند، به همین دلیل در اندیشه گرفتن ۳ امتیاز از تراکتورسازی مدعی هستند؛ اتفاقی که فصل پیش آن را رقم زدند.

میهمان تبریزی هم که در دقایق پایانی دیدار هفته پیش، پیروزی را برابر راه‌آهن از دست داد و از کسب پیروزی خانگی محروم شد، به امید جبران آن ناکامی به مشهد سفر کرده تا با بردن این مسابقه، در پایان هفته چهارم، جایگاه بهتر از ششمی را برای خود در جدول لیگ رقم بزند؛ همچنین ناکامی‌ها فصل پیش خود برابر پدیده را به فراموشی بسپارد.

راه‌آهن تهران - صبای قم
کسب یک امتیاز در تبریز از تراکتورسازی، هرچند نتیجه خوبی است اما راه‌آهن را همچنان در مثلث قعرنشینان لیگ نگه داشت. راه‌آهن که فرصت لازم برای آماده‌ساری مناسب جهت حضور در لیگ را نداشت، اگر بتواند در این بازی امتیاز کامل را بگیرد، با روحیه بهتر، وارد تعطیلات لیگ می‌شود و خود را برای حضور در ادامه مسابقات آماده‌تر خواهد کرد.

در سوی دیگر میدان اما علی دایی و تیمش روز سختی را در تهران پیش‌رو دارد. دایی که یکی از گزینه‌های هدایت راه‌آهن در این فصل بود، تا به امروز به همراه صبا نتوانسته انتظارات را برآوره کند و اگر در زمین راه‌آهن امتیاز نگیرد، شاید در پایان هفته به رتبه‌ای کمتر از نهمی برسد.

صبا که تا به امروز ۳ تساوی بدست آورده، دوست دارد پیش از تعطیلات لیگ، حداقل به یک برد برسد تا با آرامش بیشتری خود را مهیای حضور در ادامه لیگ کند. قطعا رقابت تیم‌های علی دایی با فرهاد کاظمی جذابیت‌های خاصی برای فوتبال‌دوستان خصوصا هواداران شهر قدسی دارد.

استقلال اهواز - استقلال تهران
نبرد دو استقلالی در اهواز، یکی مدعی قهرمانی و دیگری در تلاش برای حفظ سهمیه؛ دو تیمی که هفته پیش را با شکست پشت سرگذاشته و در اندیشه رسیدن به برد در آخرین بازی هفته چهارم لیگ برتر هستند.

آبی‌های میزبان بعد از شکست هفته پیش برابر ملوان، به رده هفتم سقوط کردند اما امیدوارند همانند دیگر آبی‌پوش اهوازی یعنی استقلال خوزستان که پرسپولیس را در این شهر برد، برابر همنام تهرانی‌اش به پیروزی دست یابد. این برد هم جایگاه و هم روحیه آنها را برای ادامه مسابقات لیگ ارتقا می‌بخشد.

البته استقلال تهران که هفته پیش برابر ذوب‌آهن شکست خانگی تلخی را تجربه کرد، در این بازی باید به مصاف جوانان با انگیزه و نفرات با تجربه استقلال اهواز برود و هم فکری به حال گرمای اهواز بکند تا ناکامی دیگری را بدست نیاورد.

مظلومی در این هفته که کرار جاسم و سجاد شهباززاده را در اختیار ندارد و وضعیت میلاد فخرالدینی هم برای حضور در میدان مسابقه مشخص نیست، با بازگشت حنیف عمران‌زاده می‌تواند به خط دفاعی‌اش سروسامان بهتری داده و به فکر کسب امتیاز در اهواز باشد.

با توجه به اینکه در این هفته استقلال خوزستان و سایپا با هم دیدار می‌کند و استقلال هم با اطلاع از همه نتایج مدعیان به میدان خواهد رفت، می‌تواند شانس خود را برای رسیدن به رده‌های بالاتر امتحان کرده و با کسب نتیجه‌ای جذاب، وارد تعطیلات لیگ شود.

 

برنامه هفته چهارم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
چهارشنبه - ۲۸ مردادماه ۹۴
* نفت تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۹:۱۵، ورزشگاه تختی تهران

پنجشنبه - ۲۹ مردادماه ۹۴
* گسترش فولاد تبریز - سیاه‌جامگان مشهد، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز
* پرسپولیس تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۹:۱۵، ورزشگاه آزادی تهران
* سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان، ساعت ۱۹:۱۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* استقلال خوزستان - سایپا تهران، ساعت ۱۹:۱۵، ورزشگاه غدیر اهواز

جمعه - ۳۰ مردادماه ۹۴
* پدیده مشهد - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه ثامن مشهد
* راه‌آهن تهران - صبای قم، ساعت ۱۸:۱۵، ورزشگاه شهر قدس
* استقلال اهواز - استقلال تهران، ساعت ۱۹:۱۵، ورزشگاه غدیراهواز

جدول رده‌بندی لیگ در پایان هفته دوم

  نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
۱ سپاهان اصفهان ۳ ۳ - - ۶ ۲ ۴ ۹
۲ سایپا تهران ۳ ۲ ۱ - ۴ ۱ ۳ ۷
۳ استقلال خوزستان ۳ ۲ - ۱ ۴ ۲ ۲ ۶
۴ استقلال تهران ۳ ۲ - ۱ ۴ ۳ ۱ ۶
۵ ملوان بندرانزلی ۳ ۲ - ۱ ۳ ۲ ۱ ۶
۶ تراکتورسازی تبریز ۳ ۱ ۲ - ۴ ۲ ۲ ۵
۷ استقلال اهواز ۳ ۱ ۱ ۱ ۱ ۲ ۱- ۴
۸ ذوب‌آهن اصفهان ۳ ۱ - ۲ ۲ ۲ - ۳
۹ صبای قم ۳ - ۳ - ۲ ۲ - ۳
۱۰ سیاه‌جامگان مشهد ۳ ۱ - ۲ ۲ ۳ ۱- ۳
۱۱ پدیده مشهد ۳ - ۲ ۱ ۴ ۵ ۱- ۲
۱۲ نفت تهران ۳ - ۲ ۱ ۱ ۲ ۱- ۲
۱۳ فولاد خوزستان ۳ - ۲ ۱ ۳ ۵ ۲- ۲
۱۴ راه‌آهن تهران ۳ - ۲ ۱ ۳ ۵ ۲- ۲
۱۵ گسترش فولادتبریز ۳ - ۲ ۱ ۲ ۴ ۲- ۲
۱۶ پرسپولیس تهران ۳ - ۱ ۲ ۵ ۸ ۳- ۱
کد N927250

وبگردی