آفتاب
در دیدار با وزیر بهداشت سوریه؛

لاریجانی: کمک به برادران و خواهران سوری را وظیفه خود می‌دانیم

لاریجانی: کمک به برادران و خواهران سوری را وظیفه خود می‌دانیم

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همکاری سوریه و ایران در زمینه ارائه کمک های بهداشتی و درمانی، اقدام مثبتی است و ایران کمک به برادران و خواهران سوری را وظیفه خود می داند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «نزار یازجی» وزیر بهداشت سوریه امروز در تهران، با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

 لاریجانی در ابتدای این دیدار با تجلیل از تحمل سختی ها و مشقات فراوان از سوی دولت و ملت سوریه در سالهای اخیر گفت: شرایط سوریه در حال حاضر شرایط ویژه و خاصی است و امیدوارم بزودی شاهد پیروزی دولت و مردم سوریه در مقابل گروه های تروریستی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم غیرنظامی و بی دفاع سوریه از زمان آغاز بحران و نیاز عمده سوریه به کمک های دارویی و درمان آسیب دیدگان افزود: همکاری سوریه و ایران در زمینه ارائه کمک های بهداشتی و درمانی، اقدام مثبتی است و ایران کمک به برادران و خواهران سوری را وظیفه خود می داند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار، بار دیگر ضمن تاکید بر تداوم کمک های انسان‌دوستانه ایران به سوریه افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ملت و دولت سوریه در طول بحران جاری حمایت کرده و در آینده نیز دریغ نخواهد کرد.

نزار یازجی: ملت سوریه قدردان کمک های ایران است

بر اساس این گزارش، «نزار یازجی» وزیر بهداشت سوریه نیز در این دیدار با تبریک موفقیت ایران در موضوع هسته ای و مذاکرات با ۱+۵ گفت: ملت سوریه همواره قدردان کمک های معنوی ایران است و این حمایتها هرگز فراموش نمی شود.

وی با اشاره به اوضاع سوریه گفت: مردم سوریه از نظر بهداشتی و درمانی نیاز مبرمی به کمک های دارویی و درمانی از سوی برادران و خواهران ایرانی خود دارند و اجرای هرچه سریعتر توافقات اخیر صورت گرفته گام مهمی در کاهش آلام و درمان آسیب دیدگان سوری دارد.

نزار یازجی در پایان این دیدار نسبت به گسترش همکاری های پزشکی فیمابین دو کشور ابراز امیدواری کرد.

کد N927112

وبگردی