آفتاب

حمایت کاندیدای جمهوری‌خواهان از شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری

حمایت کاندیدای جمهوری‌خواهان از شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری

یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان بازدید از یک پروژه شهرک‌سازی‌ اسرائیل در کرانه باختری با اعلام اینکه کرانه باختری بخشی از اسرائیل است به شدت از سیاست‌ها درقبال تل‌آویو انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک هوکابه، یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت: اگر شما قصد سفر به اسرائیل را دارید باید از کل اسرائیل دیدن کنید و این شامل یهودا و سامره (اسامی توراتی کرانه باختری) نیز خواهد بود. این اظهارات مغایر با سیاست‌های اعلام شده آمریکا است.

اسرائیل در جنگ 1967 میلادی کرانه باختری را اشغال کرد. فلسطینی‌ها خواستار این منطقه به همراه غزه و قدس شرقی برای تشکیل کشور آتی خود هستند.

سرنوست شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری یکی از مسائل مهم در مرکز درگیری‌های فلسطین اسرائیل است و آینده شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری یکی از مسائل مهم و کلیدی آن محسوب می‌شود.

فلسطینی‌ها علت اصلی شکست مذاکرات صلح با میانجیگری آمریکا در سال 2014 را همین گسترش شهرک‌سازی‌ها توسط اسرائیل می‌دانند.

بسیاری از مسیحیان آنجلیکن در آمریکا معتقدند که اسرائیل علت اصلی ناکامی‌ها در مذاکرات صلح با فلسطین محسوب می‌شود و باید دست از اقدامات خود بردارد.

هوکابی به عنوان یک وزیر بابتیس اهل جنوب آمریکا روز یکشنبه در سفر خود به اسرائیل اعلام کرد که این سفر برای دیدار با مقام‌های تل‌آویو به منظور بررسی برنامه اتمی ایران و توافق هسته‌ای با تهران است.

انتهای پیام

کد N927049

وبگردی