آفتاب

تأکید رییس‌مجلس بر تداوم کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به سوریه

تأکید رییس‌مجلس بر تداوم کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به سوریه

وزیر بهداشت سوریه با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نزار یازجی وزیر بهداشت سوریه ظهر امروز چهارشنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با تجلیل از تحمل سختی‌ها و مشقات فراوان از سوی دولت و ملت سوریه در سال‌های اخیر، گفت: شرایط سوریه در حال حاضر شرایط ویژه و خاصی است و امیدوارم بزودی شاهد پیروزی دولت و مردم سوریه در مقابل گروه‌های تروریستی باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم غیرنظامی و بی‌دفاع سوریه از زمان آغاز بحران و نیاز عمده سوریه به کمک‌های دارویی و درمان آسیب‌دیدگان، افزود: همکاری سوریه و ایران در زمینه ارائه کمک‌های بهداشتی و درمانی اقدام مثبتی است و ایران کمک به برادران و خواهران سوری را وظیفه خود می‌داند.

لاریجانی در پایان این دیدار بار دیگر ضمن تأکید بر تداوم کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به سوریه، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ملت و دولت سوریه در طول بحران جاری حمایت کرده و در آینده نیز دریغ نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا در ادامه، نزار یازجی وزیر بهداشت سوریه نیز در همین دیدار با تبریک موفقیت ایران در موضوع هسته‌ای و مذاکرات با 1+5، گفت: ملت سوریه همواره قدردان کمک‌های معنوی ایران است و این حمایت‌ها هرگز فراموش نمی‌شود.

وزیر بهداشت سوریه در ادامه با اشاره به اوضاع سوریه گفت: مردم سوریه از نظر بهداشتی و درمانی نیاز مبرمی به کمک‌های دارویی و درمانی از سوی برادران و خواهران ایرانی خود دارند و اجرای هرچه سریع‌تر توافقات اخیر صورت گرفته گام مهمی در کاهش آلام و درمان آسیب دیدگان سوری دارد.

نزار یازجی در پایان این دیدار نسبت به گسترش همکاری‌های پزشکی فیمابین دو کشور ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام

کد N927028

وبگردی