آفتاب

هشدار نخست‌وزیر سریلانکا درباره بازگشت به سیاست‌های تفرقه انگیز

هشدار نخست‌وزیر سریلانکا درباره بازگشت به سیاست‌های تفرقه انگیز

همزمان با آغاز تلاش‌های نخست وزیر سریلانکا برای تشکیل دولت جدید تحت حمایت تامیل‌ها وی امروز (چهارشنبه) از تمامی احزاب این کشور خواست تا با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب "ملی متحد" به رهبری رانیل ویکرمسینگ، نخست وزیر سریلانکا در انتخابات روز دوشنبه تعداد کرسی‌های خود در پارلمان را بیش از دو برابر کرده و به راحتی توانست حزب ماهیندا راجا پاکسه، رئیس جمهوری سابق این کشور را شکست دهد و امیدهای وی برای بازگشت به قدرت را پایمال کند.

ویکرمسینگ در جمع خبرنگاران خواستار اتحاد در کشوری شد که همچنان زخم‌های یک دهه جنگ داخلی را که در آن جدایی طلبان تامیل به جنگ نیروهای ارتش رفته به همراه دارد.

وی افزود: من از همه می‌خواهم تا با یکدیگر متحد شده و به کشور و مردم فکر کنند. ما می‌توانیم به اتحاد در این کشور دست یابیم. فکر نمی‌کنم کسی بتواند در این مساله شرکت نکند. هیچ کس نمی‌تواند به سیاست‌های تفرقه انگیز برگردد و ما اجازه این کار را به آن‌ها نخواهیم داد.

پس از آنکه حزب "ملی متحد" توانست در انتخابات پارلمانی 106 کرسی در مجلس 225 عضوی را به دست آورد، ویکرمسینگ در چند روز آتی به عنوان نخست وزیر سوگند یاد می‌کند.

حمایت "ائتلاف ملی تامیل" از حزب "ملی متحد" اجازه خواهد داد تا این حزب به اصلاحات سیاسی و اقتصادی که وعده داد عمل کند.

یکی از قانونگذاران از "ائتلاف ملی تامیل" گفت: ما همچنان جزء اپوزیسیون هستیم اما از دولت نیز حمایت می‌کنیم. ما فکر می‌کنیم که می‌توانیم با نخست وزیر همکاری کنیم.

انتهای پیام

کد N926939

وبگردی