آفتاب
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

جشنواره امام رضا(ع) متناسب با شأن این امام برگزار شود

جشنواره امام رضا(ع) متناسب با شأن این امام برگزار شود

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی تاکید کرد: جشنواره امام رضا(ع) باید پاک و متناسب متناسب با شأن امام رضا (ع)برگزار شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار با سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) افزود: برنامه‌هایی که در جشنواره امام رضا(ع) اجرا می‌شود باید تبیین کننده کرامت‌های رضوی باشد آن هم در جلوه‌هایی زیبا و هنرمندانه که در جای مخاطب برانگیختگی ایجاد کند.

وی افزود: باید مدام مراقب بود تا کاری چنین بزرگ در معرض آسیب مسائل تاریخی و دیگر مسائل قرار نگیرد همه ظرفیت‌ها باید در خدمت جشنواره قرار گیرد تا حق مطلب ادا شود.

این استاد دروس خارج حوزه علمیه قم به ظرافت‌های شعری و ادای دین شاعران مختلف به ساحت قدسی حضرت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: باید در کنار نشر اشعار شاعران معاصر به شعر رضوی در کلام بزرگان و قدمای شعر هم توجه کرد و آن را به گوش مخاطب رساند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی اظهار کرد: صفا و صمیمیت باید در رفتار برگزار کنندگان و مهمانان جشنواره امام رضا(ع) متجلی شود تا مردم علاقمند به این ساحت نورانی در شعاع آثار آن قرار بگیرد.

وی نسبت به احتمال بروز مطالب وهن آلود هشدار داد و گفت: باید مراقب بود تا خدای نکرده مسائل وهن آلود و خطوط قرمز، به کار عظیم انجام شده با این همه دستاوردهای بزرگ، آسیب نرساند. چون جشنواره‌ای با این گستردگی جغرافیایی و فراوانی رویکردها، افتخاری برای ارادتمندان اهل بیت است و این افتخار باید برای تاریخ بماند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: از همه ابعاد هنر به شکل شایسته و جریان ساز استفاده شود تا افراد سالم و صاحب هنر به این عرصه ورود و ادای دین کنند.

این مرجع تقلید خطاب به دست اندرکاران جشنواره امام رضا(ع)، گفت: هر قدمی که برمی‌دارید هر قلمی که می‌زنید هر حرفی را که می‌نویسید حتی اگر ظاهر کوچکی داشته باشد در این ساحت بزرگ و صاحب حرمت است پس باید مراقب اعمال بود تا آسیب نبیند باید ریزه خواری سفره حضرت را فرصت و سعادتی بزرگ دانست که بستر سازسعادت انسانی می‌شود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی، در توصیه اخلاقی همه را به حرم و آستان حضرت شمس الشموس حوالت داد که هرچه زیبایی است طفیل نگاه حضرت دوست است.

در این دیدار سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گزارشی از جشنواره ارائه کرد که با استقبال و اظهار خوشحالی این مرجع تقلید مواجه شد.

جعفری جشنواره را مبداء دهه کرامت دانست که امروزه هم در تقویم رسمی و هم تقویم ذهن و فکر مردم دارای جایگاه قابل احترامی است.

وی به برنامه‌های طراحی شده برای 31 استان ایران و 78 کشور جهان اشاره و اظهار امیدواری کرد جشنواره سیزدهم بتواند بیش از گذشته به ساحت قدس حضرت رضا علیه السلام ادای دین کند.

انتهای پیام

کد N926745

وبگردی