آفتاب

حداد عادل: آمریکا بداند "برجام" فرصتی برای نفوذش در ایران نخواهد بود

حداد عادل: آمریکا بداند "برجام" فرصتی برای نفوذش در ایران نخواهد بود

تسنیم نوشت:

غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس و نماینده مردم تهران در خانه ملت، در جلسه علنی امروز مجلس در نطق میان دستور خود در سخنانی گفت: نمایندگان محترم مجلس، همکاران گرامی و ملت شریف ایران، در آغاز سخن دهه کرامت را گرامی می‌دارم و به پیشگاه حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) ادای احترام می‌کنم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه امروز 28 مرداد سالروز کودتای ننگین آمریکا و انگلیس در ایران است، خاطر نشان کرد: 62 سال پیش در چنین روزی آمریکایی‌ها برای تسلط بر ایران و نفت کشور دولت ملی مصدق را سرنگون کردند و نهضت ملی شدن صنعت نفت را ناکام گذاشتند و شاه را که به اروپا فرار کرده بود به ایران برگرداندند.

حداد عادل تصریح کرد: آمریکایی‌ها با خرج دلار و کمک اوباش، اراذل و فواحش کودتا را به پیروزی رساندند و ایران را برای مدت 25 سال به دست حکومت فاسد و مستبد شاه سپردند. در این 25 سال در ایران از آزادی خبری نبود و اختیار همه چیز در ایران به دست شاه و اختیار شاه هم در دست آمریکا بود.

وی اضافه کرد: در آن دوران خفقان و استبداد در ایران به اندازه‌ای بود که وقتی در روزنامه اطلاعات که در آن زمان به دربار وابسته بود از شرکت تعاونی تاکسیرانی انتقادی می‌شد، با دستور شاه سناتور عباس مسعودی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات مغلوب می‌شد تا در کمتر از 2 هفته از غصه دق کند و بمیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: اکنون بار دیگر آمریکایی‌ها به بهانه مذاکرات هسته‌ای به خیال نفوذ در ایران افتاده‌اند. آنها همانطور که مقام معظم رهبری در سخنرانی دو روز قبل خود فرمودند، به راهنمایی و توطئه انگلیسی‌ها قصد دارند در ایران دودستگی ایجاد کنند؛ همانطور که قبل از کودتای 28 مرداد میان طرفداران آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق دودستگی ایجاد کردند.

نماینده تهران در مجلس با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها قصد دارند دوباره در ایران نفوذ کنند، گفت: آنها می‌خواهند سیاست، امنیت، اقتصاد و فرهنگ جامعه ایرانی را مانند سال‌های قبل از انقلاب به دست گیرند. در این شرایط آنچه قابل توجه و عبرت‌آمیز است نامه‌ای 8 صفحه‌ای است که در 9 آذرماه سال 88 از سوی بعضی افراد فعال در فتنه سبز از ایران به آمریکا فرستاده شده است و این روزها متن آن در آمریکا منتشر شده است.

حداد عادل تصریح کرد: این نامه در پاسخ به این سوال وزارت امور خارجه آمریکا از رهبران جنبش سبز است که پرسیدند ما چه کاری باید انجام دهیم و چه کاری نباید انجام دهیم. پاسخی که به این نامه داده شده به اندازه‌ای شرم‌آور است که تا ابد برای نویسندگان آن که البته نام خود را اعلام نکرده‌اند، سیاه‌رویی به بار می‌آورد.

وی در همین زمینه ادامه داد: آنها به آمریکایی‌ها می‌گویند اگر می‌خواهید جنبش سبز به پیروزی برسد، ایران را تحریم اقتصادی کنید. ایران می‌خواهد بمب اتمی بسازد، آنها می‌گویند به ایران فشار وارد کنید تا مردم از ما حمایت کنند و در برابر جمهوری اسلامی بایستند. آنها آمریکایی‌ها را تشویق و دعوت می‌کنند که برای دست یافتن به منافع غرب در ایران و تامین صلح جهانی با ایران در مذاکرات هسته‌ای توافق نکنند و به جای آن فشار و تحریم اعمال کنند.

حدادعادل خطاب به ملت ایران با طرح این سوال که آیا هیچ ایرانی با شرف و وطن‌خواهی هست که با خواندن این نامه به این همه خیانت و وطن‌فروشی و بیگانه‌پرستی لعنت و نفرین نکند، گفت: آیا در بین ایرانیان با وجود این نامه کسی هست که از فتنه 88 بیزاری نجوید؟ مردم ایران در 9 دی ماه سال 88 با نمایش باشکوه خود در سراسر ایران به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و مزدوران داخلی آنها پاسخی شایسته دادند.

وی همچنین تاکید کرد: اکنون سخن ما این است که همه کسانی که  به اسلام معتقدند و همه کسانی که به ایران و آزادی، استقلال وطن خود عشق می‌ورزند و همه کسانی که امام خمینی را رهبر نجات‌دهنده این ملت از سلطه آمریکا و انگلیس و دیگر سلطه‌گران و غارتگران می‌دانند باید تکلیف خود را با آنچه در این نامه آمده روشن کنند.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه آنهایی که در ایران دم از پیروی از امام راحل می‌زنند نباید در برابر متن این نامه که یکسره بر خلاف آرمان‌ها و اندیشه‌های امام است سکوت کنند، اظهار داشت: همه باید از آنچه نویسندگان این نامه تحت عنوان جنبش سبز از آمریکا خواسته‌اند، تبری بجویند و اظهار برائت کنند. کسی نباید با سکوت خود بر این وطن‌فروشی‌ها صحه بگذارد.

حداد عادل تاکید کرد: ملت ایران نیز باید مراقب باشند تا کسانی که دیروز در فتنه 88 آتش بیار معرکه بوده‌اند دوباره تحت هیچ نام دیگری و زیر هیچ نقاب دیگری و در هیچ فرصت دیگری به منصب و مسئولیت نرسند.

وی با بیان اینکه دولت هم باید این رهنمود مقام معظم رهبری را که بارها فرمودند فتنه خط قرمز ماست را جدی بگیرد افزود: آمریکا هم بداند که فرزندان خمینی و خامنه‌ای اجازه نخواهند داد که در ایران دوباره نفوذ آمریکا برقرار شود.

27215

کد N926743

وبگردی