آفتاب

داعش به دنبال تاسیس "امارت سرت" در لیبی

داعش به دنبال تاسیس "امارت سرت" در لیبی

منابع محلی در شهر سرت لیبی اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در تلاش است با تاسیس نهادهای قضایی و آموزشی در این شهر تاسیس "امارت سرت" را تکمیل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الوسط لیبی، به گفته این منابع داعش در تلاش است دادگاه شرعی، دیوان محاسبات و دیوان آموزشی را در شهر سرت افتتاح کند.

همچنین به گفته منابع لیبیایی داعش قصد دارد با این اقدامات حاکمیت خود در سرت را گسترش دهد و با یورش به مرکز دادگاه‌های شهر سرت، لغو فعالیت تمامی دادگاه‌های این شهر که بخشی از این نیز به دلیل مسائل امنیتی تعطیل شده بودند، از بازگشایی دادگاه‌های به‌ اصطلاح اسلامی و "مشروع" خبر داد و اعلام کرد که این دادگاه‌ها از این پس کار رسیدگی به پرونده‌ها و حل اختلافات را بر عهده خواهند داشت.

علاوه بر این داعش در صدد غربال مواد درسی و واحدهای آموزشی مدارس و تفکیک دختران و پسران از یکدیگر در تمامی مدارس و دانشگاه‌های شهر سرت است. همچنین داعش جزواتی را در شهر سرت منتشر کرده که حاوی تقویم زمان و احکام بیعت با این گروه بودند.

براساس گزارش پایگاه الوسط داعش در لیبی تلاش می‌کند با تکمیل راه‌اندازی نهادهای مختلف در شهر سرت مقدمات اعلام امارات تحت تابعیت ابوبکر البغدادی، رهبر داعش را فراهم کند.

انتهای پیام

کد N926736

وبگردی