آفتاب
آقامحمدی در نطق میان دستور:

۱۳ میلیون اموال بلوکه که وارد کشور شده کجاست؟

۱۳ میلیون اموال بلوکه که وارد کشور شده کجاست؟

نماینده مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر غربی‌ها به تعهد خود عمل کرده‌اند تاکنون باید ۱۳هزار میلیارد دلار وارد کشور شده باشد، اما این رقم امروزکجاست؟!

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم لرستان در نطق میان دستور با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده، خدمتگزار ملت هستند گفت: نباید فراموش کرد که تیم مذاکره‌کننده خدمتگزار مردم هستند اما اینها نه معصوم‌اند و نه به اندازه همه ملت می‌دانند؛ پس اجازه بدهید برجام بررسی شود.

وی افزود: نقاط ضعف و قوت برجام بر اساس مستندات توافق بررسی و مطرح شود و تیم مذاکره‌کننده نیز با مستند برجام صحبت کند نه اینکه کلی‌گویی نماید.

نماینده مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از انجام توافق عنوان کردند که تحریم‌ها لغو می‌شود اما آنچه مشخص است، توافق بدون رفع تحریم‌ها صورت گرفته است؛ مذاکره‌کنندگان پاسخ دهند که بر اساس کدام مستند برجام، تحریم‌ها در روز توافق لغو می‌شود.

آقامحمدی ادامه داد: بر اساس آنچه در توافق صورت گرفته مشخص است، بخشی از تحریم‌ها بعد از هشت سال برداشته خواهد شد و این چیزی نیست که ما آن را بخواهیم.

وی گفت: مجلس باید به وظیفه قانونی خود عمل کند اما اگر مجلس بی‌ارزش جلوه کرد و کاغذ پاره تلقی شد، سر و کله استبداد در کشور پیدا خواهد شد.

نماینده مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که قرار بود به دنبال توافق باشند، مذاکره‌کنندگان گفتند اموال بلوکه شده ایران ۲۰۰ میلیارد دلار است، اما بعد از توافق این رقم ۲۶ میلیارد دلار اعلام شد؛ علت آن این بود که آمریکا زیر توافق زده و حاضر نیست این بدهی را بپردازد و دولت برای آنکه شرمنده مردم نشود، این رقم را کاهش داده است و در زمان انجام مذاکرات نیز برای آنکه اعلام کند لازم است که مذاکره کرده و توافق کنیم، این رقم را بالا اعلام کردند.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: اگر غربی‌ها به تعهد خود عمل کرده‌اند تاکنون باید ۱۳هزار میلیارد دلار وارد کشور شده باشد، اما این رقم امروزکجاست؟!

کد N926722

وبگردی