آفتاب

نشست نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با موضوع هسته‌ای

نشست نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با موضوع هسته‌ای

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در یک کنفرانس خبری با عنوان "نجات ایران "به بیان دیدگاه‌های خود درباره توافق هسته‌ای پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، در ابتدای این نشست خبری محمدرضا قدیمی مسؤول سیاسی بسیج دانشگاه خواجه نصیر طوسی با بیان اینکه هدف دشمن در پس پرده ساختار حقوقی برجام تغییر ساختار هویت ایران است، اظهار کرد: دشمن امروز به دنبال نفوذ و دست‌کاری در ساختار حقیقی ماست چون آن‌ها هر چه فشارها را بیشتر کردند مقاومت مردم نیز بیشتر شد و از ناکارآمدی نظام ناامید شدند. من خواهان حفظ ساختار حقیقی و هویتی نظام هستم و معتقدم مجلس شورای اسلامی نباید به بررسی فرمایشی برجام قانع شود و از حق قانونی خود کوتاه بیاید. ضمن اینکه واقعیت های فرامتنی برجام باید به مردم گفته شود.

در ادامه کریمی نماینده جنبش عدالت خواه دانشجویی گفت: اشتباهی که در دو سال اخیر اتفاق افتاد گره زدن همه مشکلات به حل مسأله هسته‌ای بود که این باعث شد توقعات نامعقولی شکل بگیرد و این مسأله یک اشتباه استراتژیک است. دولت های غربی هدفی فراتر از مسأله هسته‌ای دارند و آن هم تغییر رفتار ایران است که از مسئولین توقع می رود این دندان طمعه را از دشمن بکشنند.

وی اضافه کرد:‌ ما برخی روابط اقتصادی را نفوذ استکبار به سیستم اقتصادی کشور می دانیم و توافق هسته‌ای را جامع و رفع کننده تحریم ها نمی دانیم. متاسفانه این توافق باعث ترمزکردن قطار هسته‌ای ما خواهد شد و بسیاری از صنایع را تحت شعاع قرار می‌دهد. نباید فراموش کنیم تعهدات ما در این توافق بازگشت پذیر نیست اما برای طرف مقابل یک شبه قابل بازگشت است.

همچنین در این نشست متیین منتظمی دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه مبنای این انقلاب مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار بوده است، تاکید کرد: اینکه عده ای بگویند توافق راهی برای ارتباط دوباره با آمریکا است، اشتباه است چون آمریکا قابل اعتماد نیست. ما باید بدانیم در صورتی که این برجام رد شود، چه برنامه ای داریم. ورود طرف مقابل به بحث نظامی ما و بازرسی هایشان می تواند به عنوان اهرم فشاری علیه ما استفاده شود. مجلس طبق نص قانون اساسی باید این توافق را بررسی کند و اگر نمایندگان در بررسی برجام کوتاهی کنند مدیون مردم ایران هستند.

در ادامه علی اکبری مسؤول سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به تهدیدهای موجود در توافق هسته‌ای بیان کرد: در مسأله اقتصادی و نفوذ اقتصادی دشمن گسترش واردات ، عدم رشد تولید ملی ، وابستگی به دلار آمریکا و انتقال بیماری اقتصادی آمریکا به ایران و نفوذ ساختاری اقتصادی غربی در ایران و الگوبرداری از دکترین اقتصاد غرب از تهدیدها به شمار می رود.

وی افزود: در مسائل سیاسی حمایت و قدرت گرفتن جریان های مختلف، نظام فشار بر دستگاه قضایی برای جلوگیری از اجرای همین معدود احکام اسلامی ، فشار و جریان سازی علیه ولایت فقیه و شورای نگهبان از جمله تهدید ها است. همچنین در مسائل فرهنگی نیز غربی ها با ابزارهای خاص خود مثل فیلم، کتاب و ... و واردات کالا سبک زندگی غربی را ترویج می‌کنند و الگوی لیبرالیسم را معرفی خواهند کرد که این نیز یک تهدید به حساب می آید.

در پایان این نشست اسماعیلی مسؤول سیاسی بسیج دانشگاه امیرکبیر با این عقیده که مسیری که دولت از دو سال پیش بد شروع کرد ، بدتر ادامه پیدا کرده است ، اظهار کرد: قطعا این توافق مخاطرات امنیتی فراوانی برای جمهوری اسلامی دارد. با وجود تمام خفقانی که دولت ایجاد کرده جنبش دانشجویی وظیفه خود می‌داند که شفاف سازی کند و جلوی اجرای این توافق فاجعه آمیز را بگیرد.

وی همچنین تاکید کرد:‌ جنبش دانشجویی با ابزارهای مختلف از جمله تجمع ، راهپیمایی های نماز جمعه، روشن گری برای مردم و ... اعتراض خود را نسبت به این توافق نشان خواهند داد. ما همچنین قطعا از حضور برخی از شرکت هایی که نماد فرهنگی آمریکایی هستند جلوگیری می کنیم و با مطرح شدن بحث اتاق بازرگانی ایران و آمریکا مخالفیم. ضمن اینکه کسانی که به دنبال بازگشایی سفارت آمریکا در ایران هستند باید خواب این مسأله را ببینند.

انتهای پیام

کد N926644

وبگردی