آفتاب
سفیر و معاون نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد

توسعه اقتصادی و اجتماعی از طریق همکاری میان کشورهای منطقه

توسعه اقتصادی و اجتماعی از طریق همکاری میان کشورهای منطقه

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز سه شنبه در نشست شورای امنیت به نمایندگی از جنبش عدم تعهد در خصوص " سازمان های منطقه‌ای و چالش های پیش روی امنیت جهانی" سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) غلامحسین، دهقانی سفیر کشورمان در این سخنرانی بر نقش مهم نهاد ها و ترتیبات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در ارتقاء صلح و امنیت منطقه‌ای و همچنین توسعه اقتصادی و اجتماعی از طریق همکاری میان کشورهای منطقه تاکید کرد.

وی ضمن بیان اهمیت افزایش مشورت‌ها، همکاری‌ها و هماهنگی بین سازمان ملل متحد و سازمانها و ترتیبات منطقه‌ای، آن را برای حفظ و ارتقاء صلح و امنیت بین‌المللی، ثبات سیاسی، رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی و فرهنگی جوامع امری ضروری دانست .

دهقانی در همین ارتباط افزود : جمهوری اسلامی ایران از عزم سازمان ملل متحد در ارتقاء روابط و همکاری خود با سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بویژه اتحادیه آفریقا در قالب فصل 8 منشور ملل متحد استقبال می‌کند.

دهقانی ضمن تبیین مواضع عدم تعهد در خصوص همکاری‌های سازمان ملل متحد با سازمانها و ترتیبات منطقه‌ای در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین اظهار داشت: جنبش عدم تعهد خواستار تلاش های ملی، منطقه‌ای و بین المللی با هدف پیشبرد اهداف خلع سلاح هسته ای است و از اقدامات و ابتکاراتی که توسط برخی مناطق به ویژه کشورهای عضو سلاک در آمریکای لاتین در این خصوص صورت گرفته تقدیر می‌نماید.

وی در پایان افزود: جنبش عدم تعهد اعتقاد راسخ دارد که صلح و امنیت و همچنین توسعه اقتصادی و اجتماعی از طریق همکاری میان مناطق جهان دست یافتنی است.

انتهای پیام

کد N926547

وبگردی