آفتاب
عارف:

تفرقه سنگین ترین ضربه‌ها را بر جریان اصلاحات وارد کرد

تفرقه سنگین ترین ضربه‌ها را بر جریان اصلاحات وارد کرد

شهریار- عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: سنگین ترین ضربه هایی که اصلاحات متحمل شده ناشی از تفرقه و اختلاف بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه محمد رضا عارف عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد امید ایرانیان در همایش اعتدال و اصلاحات که با حضور جمعی از فعالان سیاسی و مسئولان منطقه ای شهریار در سالن شهید کافی این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور و ارواح پاک مطهر شهدای انقلاب اظهار داشت: روندی که در خرداد سال۹۲ پشت سر گذاشته شد با درایت مقام معظم رهبری و حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری تحقق یافت و باعث قرارگرفتن ایران اسلامی در مسیر پیشرفت و تعالی شد.

وی افزود: این مسیر باید استمرار پیدا کند و با توجه به شرایط خاص کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد، همبستگی و یکپارچگی هستیم.

عارف گفت: گروه ها و احزاب اصلاح طلب از هرگونه رو در رویی و موضع گیری علیه یکدیگر پرهیز کنند و اصل را بر وحدت و همدلی استوار کنند.

وی افزود: راهبرد عمومی در چارچوب مشارکت عمومی پیگیری شود و همانطور که در سال ۹۲ و در آن شرایط خاص به پیروزی رسیدیم در انتخابات پیش رو نیز می توان به چنین موفقیتی نائل شد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان عنوان کرد: راه استمرار انقلاب، اعتقاد به رقابت جدی و  قانونی گروه های اصلاح طلب و اصول گرا است و از نظر ما باید در فصل انتخابات با جدیت رقابت کرد و پس از انتخابات رقابت ها به رفاقت مبدل شود.

عارف گفت: با رعایت اخلاق و قانون باید مبارزات انتخاباتی به صورت جبهه ای دنبال و در داخل جبهه نیز تقویت انسجام درونی پیگیری شود.

عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: سنگین ترین ضربه هایی که اصلاحات متحمل شده ناشی از تفرقه و اختلاف بوده و باید در نظر داشت که شکاف میان جریان ها و گروه های اصلاح طلبی به ضرر ما تمام خواهد شد.

عارف گفت: اولویت دادن به جوانان و زنان از مولفه هایی است که با اندیشه اصلاح طلبی و انقلاب سازگاری و قرابت بسیاری دارد.

وی افزود: اصالت دادن به حوزه های انتخابیه، اصلی ضروری و حائز اهمیت است و باید با تشکیل و گسترش شورای واحد در دیگر استان ها، مسائل در همان حوزه ها و شوراهای استانی حل و فصل شود و تنها در صورت عدم حل مسائل، موارد بحث برانگیز به تهران بیاید.

عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: باید در نظر داشت که همواره منافع ملی بر منافع جبهه ای، حزبی و گروهی تقدم دارد و در این عرصه باید از هر گونه سهم خواهی و وزن کشی پرهیز کرد که در چنین صورتی پیروزی و موفقیت مردم و کشور میسر خواهد شد.

کد N926475

وبگردی