آفتاب
در جلسه علنی امروز صورت گفت؛

تصویب کلیات طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی

تصویب کلیات طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان در جریان بررسی طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی، کلیات این طرح را به تصویب رساندند.

این طرح که دو فوریت آن پیش از این تصویب شده بود، با ۱۷۱ رای موافق، ۲۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از ۲۲۸ نماینده حاضر در جلسه علنی امروز به تصویب رسید.

به گزارش مهر، مخالفان این طرح، عنوان کردند دولت خلاف اصل قانون اساسی عمل کرده به طوری که بسیاری از بازنشستگان مربوط به نسل کارگزاران در دولت فعلی به کار گرفته شده اند.

همچنین یکی از مخالفان در جریان اظهارات خود گفت: بسیاری از مدیران فعلی با وضع مدیریتی امروز آشنا نیستند، به طور مثال وزیری در دولت است که بسیار مسن می باشد و مدیران و معاونان وی از خودش پیرتر می باشند. در استانها نیز معاونان استانی بازنشستگان هستند که طیف بسیاری را تشکیل می دهند.

به گفته مخالفان در این قانون برای استانداران، نمایندگان ویژه و سفرا استثنا قائل شده است در حالی که این امر در قانون قبلی وجود داشته اما به دلیل سوء مدیریت و عدم پاسخگویی دولت اجرا نشده است که نمایندگان از این مسئله گله مند هستند.

همچنین موافقان این طرح عنوان کردند که در حال حاضر بیش از ۳۶۰۱ نفر بازنشسته در دستگاههای دولتی کار می کنند که جوانان و افراد دارای تخصص باید جایگزین این افراد شوند.

کد N926437

وبگردی